glennlarsson Postad 1 november 2011 Postad 1 november 2011 Som jag har förstått det så kan man inte importera AVI-fil till FCPX, eller? Därför har jag konverterat filmen till olika slags filmformat, tex mp4, qvicktime. Och när jag importerar de filmerna så blir det ett slags klickande ljud i vissa delar av filmen. Konsekvent pluppande ljud. Svårt att förklara ljud klassiskt. :) Framförallt i de delar där jag tidigare har lagt in många ljud. Det hörs inte när jag spelar upp qvicktime-filen i qvicktime men det hörs i FCPX och när jag exporterat filmen. Finns det något botemedel? Kan man föra in AVI-Fil i FCPX? Kan man ändra ljudinställningar för att slippa detta? Tacksam för alla tankar 0 Citera
Mattihp Postad 1 november 2011 Postad 1 november 2011 Vad är det för codec? Har ett minne av att jag redigerat åtminstone cinepak.. Dock i Final Cut Pro 7.. 0 Citera
glennlarsson Postad 2 november 2011 Författare Postad 2 november 2011 Hur kollar jag codec? (bra koll av mig där). Ska jag kolla codec på AVI-filen eller dem andra filerna? 0 Citera
Mattihp Postad 2 november 2011 Postad 2 november 2011 Hur kollar jag codec? (bra koll av mig där). Ska jag kolla codec på AVI-filen eller dem andra filerna? Högerklicka och ta properties, för det mesta står codecen med där. 0 Citera
Hummel Postad 2 november 2011 Postad 2 november 2011 Tror inte avi-kontainern fungerar direkt. Flip4mac borde klara av det! 0 Citera
glennlarsson Postad 3 november 2011 Författare Postad 3 november 2011 Jag har laddat ner plip4mac men har inte en aning vad jag ska göra med det? :) Till mattihp: Högerklicka på filen menar du? eller i FCPX? Hittar ingen properties. Väldigt tacksam för er hjälp. :) 0 Citera
Hummel Postad 3 november 2011 Postad 3 november 2011 Har du läst instruktionerna? http://www.telestream.net/download-files/flip4mac-wmv/rel_Flip4Mac_WMV_2.4.0.11.pdf 0 Citera
glennlarsson Postad 4 november 2011 Författare Postad 4 november 2011 A, jag har läst och installerat. Är det allt eller ska jag göra något mer? Det kanske är konverterings-programmen som är för dåliga? 0 Citera
glennlarsson Postad 4 november 2011 Författare Postad 4 november 2011 Efter att ha installerat flip4mac så "laggar" FCPX lite. Jag kan till exempel inte synka Bild och extern mikrofon-ljud. Det blir väldigt osynkat nu. Vad ska jag göra? Avinstallera FCPX och Flip4mac och installera om? 0 Citera
Hummel Postad 4 november 2011 Postad 4 november 2011 Gäller osynken allt material eller endast det du har i en AVI-contanier? Flip4Mac tillåter att QuickTime-baserade program kan läsa AVI-filer. 0 Citera
glennlarsson Postad 5 november 2011 Författare Postad 5 november 2011 Osynket har jag fått bort, rookiemistake av mig. Men det andra problemet kvarstår. Fick ett tips om att ladda ner quicktime 7 och sedan hämta "pablo/not" för att uppgradera (vet att det är en ful sak) för att sedan exportera filmen. För att sedan redigera i FCPX. Men Lyckas inte registrera. Har installerat flip4mac men problemet kvarstår i FCPX. Är FCPX ett QuickTime-baserade program? 0 Citera
Hummel Postad 8 november 2011 Postad 8 november 2011 Ja FCP X använder QuickTime ( kan du bla se vid export). 0 Citera
glennlarsson Postad 2 december 2011 Författare Postad 2 december 2011 Gäller osynken allt material eller endast det du har i en AVI-contanier? Flip4Mac tillåter att QuickTime-baserade program kan läsa AVI-filer. I detta klippet. Efter 46 sekunder så kommer en ljudeffet: bomb. Då kommer du höra det knäppande ljudet. Som du förstår har jag inte fått ordning på det än. :) Vet du förresten hur man lyckas lägga upp stora filer på youtube? Har lyckats med det innan men nu funkar det inte alls. Jag har google chrome och firefox 4. Och det går inte att slutföra det i FCPX till youtube heller för jag tror att det krånglar med lösenordet i och med att man skapade ett googleaccount som man loggar in med på tuben. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.