Gå till innehåll

Hur fixar jag detta?


pikefurusund

Recommended Posts

Har som vanligt filmat med min Canon XF100, men när jag idag ska göra en "Log and transfer" av filerna så får jag detta meddelande.

Allt har fungerat fint tidigare.

 

 

WARNING

"CLIPS001" contains unsupported media or has an invalid directory structure. Please choose a folder whose directory structure matches supported media.

 

 

Kan det bero på att jag sist gjorde en "Log and transfer" från en Canon HFS100 och att ngt i inställningarna ändrades?

Länk till kommentar
Share on other sites

Försöker du köra log and transfer direkt från kameran eller har du kopierat över filerna och sedan försöker köra Log and Transfer?

 

För att Log and Transfer ska funka måste strukturen på innehållet se likadant ut som det gjorde i kameran. Så man kan t.ex inte bara kopiera över videofilerna utan man måste kopiera från top directory för att det ska funka!

 

Man måste dessutom ha en plugin från Canons hemsida som du tankar Canon U.S.A. : Consumer & Home Office : XF100 Klicka "drivers and software". Välj Mac OS X och sen ladda ner "Canon XF Plugin for Final Cut Pro 1.1"

Det ska fixa det mesta! Lycka till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fixat nu men jag begriper inte riktigt vad problemet fanns. När jag kopierade över filerna från minneskortet via min imac 27 och in till den externa hårddisken gick det sedan inte att läsa filerna. När jag kopierade filerna till hårdisken i datorn och sedan till den externa hårddisken kunde FCP läsa in filerna. Vad kan det bero på?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Fixat nu men jag begriper inte riktigt vad problemet fanns. När jag kopierade över filerna från minneskortet via min imac 27 och in till den externa hårddisken gick det sedan inte att läsa filerna. När jag kopierade filerna till hårdisken i datorn och sedan till den externa hårddisken kunde FCP läsa in filerna. Vad kan det bero på?

 

Vad det beror på vetti fan, men jag har haft samma "typ" av problem. Kör en XF300 och hade fyllt minneskortet. Tankar över allt till en polares dator. Han lägger över det på en USB och sen ska jag ha in det i FCP. Gick inte alls... Man lär sig den hårda vägen. :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...