Shane Radonich Postad 28 oktober 2011 Postad 28 oktober 2011 Hejsan, undrar om någon använder LED ljus paneler? med eller utan dimmer? storlek 600w/1000w motsvarande? Om du använder LED-ljus paneler kan du dela dina upplevelser. regards/ shane. 0 Citera
Bleckert Postad 1 november 2011 Postad 1 november 2011 Använder LED ganska regelbundet och har endast gott att säga om dem! Mycket kompetenta rackare. Perfekt att slippa sladdar och perfekta att ha i trånga lägen. De funkar dessutom fint med höghastighetskamera utan jidder! 0 Citera
barnholdt Postad 31 januari 2012 Postad 31 januari 2012 Hejsan! Jag lånar tråden lite, har sneglat på en panel som heter CN 600HS. Scandinavinan har den inne Manda Ledbelysning CN-600HS Video > Ljus > köp den hos Scandinavian Photo AB någon som har ett par ord om den eller liknande? Rätta mig om jag har fel men man får med en väska och 3 - 4 filter till den? 0 Citera
barnholdt Postad 1 februari 2012 Postad 1 februari 2012 Tackar för ett snabbt svar. Tror du att deras http://www.coollights.biz/clled600-panel-dimmable-p-114.html kommer räcka + en reflektor för att skapa två punkts belysning till intervjuer? 0 Citera
remsan Postad 1 februari 2012 Postad 1 februari 2012 Har en lite led lampa (från voosestore) som funkar pefekt som tillägg på kameran för att belysa ansikte. 0 Citera
StenR Postad 1 februari 2012 Postad 1 februari 2012 +900 LED är "vad dom säger" är miminum för seriös ersättare som LED. Finns de som har bättre koll på sånt här än jag, men rent ljusmässigt beror det ju såklart på kameran (satte upp en test intervju igår med 160 LED, fantastiskt ljus på 1600 ASA som keylight...) Vill man vara på säkra sidan får man lägga ut lite mer. Eller vänta tills både pris & CRI-rating osv har blivit bättre. Med de nya ljusstarka kamerorna så verkar det nästan vara så att gamla glödljuslampor är för starka så man kommer nog ganska långt med ett par 500. Trist bara att de flesta som är så stora bara tar jättedyra batterier som med laddare nästan kostar mer än lampan. Det finns nu också mindre 300-lampor som tar billiga Sony-batterier vilket verkar smart om man vill vara rörlig och klara sig även utan el men då ser de mera ut som stora kameralampor. 0 Citera
OlleBlue Postad 2 februari 2012 Postad 2 februari 2012 Vi har Dörr led paneler i skolan, äter inte skitmycket batteri, 10 timmars batteritid är inte så pjåkigt med tanke på hur stark den är. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.