Gå till innehåll

Infraction - Teaser trailer


SimonFlack

Recommended Posts

 

En teaser-trailer för filmen jag gör som projektarbete under mitt sista år på gymnasiet.

 

Det är en film som troligtvis kommer bli ca 40-50 minuter lång, men endast hälften av materialet

är färdigfilmat.

Filmen är ursprungligen en "tribute" till The Sopranos, The Departed och ett antal andra Maffia-filmer. Men

den slutgiltiga versionen blir nog en bit ifrån det och liknar troligtvis mer filmer som The Town kanske.

Uppdraget jag givit mig själv under inspelningen är testa mina kunskaper som regissör och regissera

personer som inte har någon skådespelarerfarenhet alls och testa att göra en seriös dramafilm för att se

hur bra det kan bli med amatörer i rollerna.

 

Nu är ju verkligen inte filmen färdig men jag är väldigt nöjd över hur resultatet blir och tycker det ska

bli spännande att få visa den.

 

Handlingen följer något i den här stilen:

 

"John har levt ett hårt liv i slummen och har stora problem med sin ekonomi och med sitt register. När han

träffar sin gamla kompis Alex som visar John hur han tjänar sina pengar har John svårt att stå emot. Han

dras in i värld av våld, kriminalitet, pengar och respekt. Samtidigt träffar han Ellen. En tjej som försöker få

John att inse att det inte är rätt att leva som han gör. Men när John vill ut så är det redan försent och

många vänner förvandlas till fiender."

 

Filmen är fotad med en Panasonic AG-AF 100 och redigeras i Final Cut.

Manus är skrivet av mig (Simon Flack) och David Tapojärvi.

 

Kika gärna in på våran Facebook-sida för att följa nyheter om filmen och för mer info.

Climax Productions | Facebook

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser att ingen har skrivit här så jag är väl först ut :)

 

Jag blev jävligt sugen att se filmen efter denna makalöst snygga teasern. Gillar att du har förstått skillnaden mellan teaser och trailer som vissa inte gör :P

 

Ser riktigt snyggt ut, man ser att du har lagt ner tid och kraft på få det snyggt, och det man ser här ovan är sjukt snyggt, hoppas filmen håller samma kvalite i editeringen för detta såg riktigt intressant ut :)

 

Hoppas du postar när den blir klar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser att ingen har skrivit här så jag är väl först ut :)

 

Jag blev jävligt sugen att se filmen efter denna makalöst snygga teasern. Gillar att du har förstått skillnaden mellan teaser och trailer som vissa inte gör :P

 

Ser riktigt snyggt ut, man ser att du har lagt ner tid och kraft på få det snyggt, och det man ser här ovan är sjukt snyggt, hoppas filmen håller samma kvalite i editeringen för detta såg riktigt intressant ut :)

 

Hoppas du postar när den blir klar!

 

Tack så väldigt mycket!

Jag ska självklart posta den här när den är färdig! :)

Tack igen för att du tog dig tid att skriva också!

Länk till kommentar
Share on other sites

Förstår inte varför ingen annan skriver, har kollat denna teaser minst 3 gånger om dagen sen jag först såg den och den är lika bra nu som då :P

 

Får man fråga vad det är för låt? Så jävla bra!

 

Haha härligt! Tack.

Taylor Long - Disturbed heter låten!

Länk till kommentar
Share on other sites

Man får lite Christopher Nolan vibbar nästan. Skitsnygga klipp med energi så det räcker till och blir över.

Det ska vara coolt och rått, men samtidigt blir det drama också. Min kritik på trailern är dialogen i mitten,

där passar inte riktigt rösten till bilderna man ser. Man vill att det ska vara brutalt men något helt annat visas.

Det är inte bara att det skär sig lite, det är tempot i framförandet också. Dialogen följer inte rytmen i bilderna.

 

Annars är jag skitimpad av stilen, det ser fan riktigt ballt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det märks att det är något ni lagt ner tid på, för kvalitén på både ljud, bild och redigeringen är bra. Mn precis som Andreas så tycker jag att något inte riktigt stämmer, det känns som om hoppen går lite för fort och att man kanske, under videons gång, kunde låtit dem stanna upp lite, inlett med att man ser någon börja prata, sedan hoppa över till ett annat klipp där någon går eller dyl. Ja alltså allmänt bara sänka tempot lite under dialogen, tona ner musiken.

 

Annars så känns det faktiskt ganska rätt och det ska ni ha cred för! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Man får lite Christopher Nolan vibbar nästan. Skitsnygga klipp med energi så det räcker till och blir över.

Det ska vara coolt och rått, men samtidigt blir det drama också. Min kritik på trailern är dialogen i mitten,

där passar inte riktigt rösten till bilderna man ser. Man vill att det ska vara brutalt men något helt annat visas.

Det är inte bara att det skär sig lite, det är tempot i framförandet också. Dialogen följer inte rytmen i bilderna.

 

Annars är jag skitimpad av stilen, det ser fan riktigt ballt ut.

 

Tack så mycket!!

Förstår vad du menar med dialogen men det kommer en riktig trailer som är lite lungnare och förklarar lite mer vad filmen handlar om!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket!!

Förstår vad du menar med dialogen men det kommer en riktig trailer som är lite lungnare och förklarar lite mer vad filmen handlar om!

 

Okej! Det kan behövas, tänk på att synka dialogen med bilderna på ett bättre sätt. Jag är säker på att detta kommer bli riktigt bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Lite tankar om produktionen.

 

Plus för: Snygg bild och trevligt ljud, snyggt klippt för både teasern och trailern.

 

Minus för: Skådespelarna ser ut att vara 17 år, det blir nästan lite tramsigt. Miljöerna.

 

Men annars så får du fan tummen upp, bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite tankar om produktionen.

 

Plus för: Snygg bild och trevligt ljud, snyggt klippt för både teasern och trailern.

 

Minus för: Skådespelarna ser ut att vara 17 år, det blir nästan lite tramsigt. Miljöerna.

 

Men annars så får du fan tummen upp, bra jobbat!

 

Jag tycker nästan tvärt om- Det man såg av skådespelet var helt okej, och så länge de inte ser ut att vara 16 (vilket de inte gör) så går det för min del.

Jag hade lite tankar om fotot- Känns tråkigt ljussatt, för hårt grade'at (för mycket blått och för lite av övriga färger), och svärtan skiljer sig mellan klipp. Sen klipptes de flesta närbilder av personer av någonstans vid håret, vilket gör att det hela känns väldigt platt, rent bildmässigt.

 

Men det jag påpekar är tråkiga smådetaljer som man kan tänka på till nästa gång - I övrigt ser det väldigt lovande ut, och klippningen sitter ju precis där den ska :) Trailer-mässigt i varje fall. Ett tips är också att inte nämna att skådespelarna saknar erfarenhet, för det påverkar tittarna undermedvetet, och du kan mer än halvera alla negativa kommentarer om skådespelet genom att låtsas som ingenting :D Ingen idé att sänka sig själv i förväg liksom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker nästan tvärt om- Det man såg av skådespelet var helt okej, och så länge de inte ser ut att vara 16 (vilket de inte gör) så går det för min del.

Jag hade lite tankar om fotot- Känns tråkigt ljussatt, för hårt grade'at (för mycket blått och för lite av övriga färger), och svärtan skiljer sig mellan klipp. Sen klipptes de flesta närbilder av personer av någonstans vid håret, vilket gör att det hela känns väldigt platt, rent bildmässigt.

 

Men det jag påpekar är tråkiga smådetaljer som man kan tänka på till nästa gång - I övrigt ser det väldigt lovande ut, och klippningen sitter ju precis där den ska :) Trailer-mässigt i varje fall. Ett tips är också att inte nämna att skådespelarna saknar erfarenhet, för det påverkar tittarna undermedvetet, och du kan mer än halvera alla negativa kommentarer om skådespelet genom att låtsas som ingenting :D Ingen idé att sänka sig själv i förväg liksom.

 

Att jag tycker att skådespelarna inte funkar åldersmässigt innebär inte att jag tyckte det var dåligt skådespel, det var ju inte perfekt skådespel heller, men det såg, som du redan sagt helt okej ut.

 

Men, för mig kan jag ju redan gissa mig till en del av storyn och även om jag skulle ha fel om det, så funkar det inte (för mig) med karaktärer som ser ut som 17åringar, jag anser inte att man har blivit härdad, eller att man är speciellt hård i den åldern. Att ha grovt kriminella 17åringar som springer runt med massa vapen och grejer känns lite små-tramsigt (åter igen, detta är väldigt subjektivt, detta är MIN åsikt.)

 

Och även om det givetvis finns massvis med kriminella ungdomar, så begår dom oftast impulsiva oplanerade brott, i stundens hetta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite tankar om produktionen.

 

Plus för: Snygg bild och trevligt ljud, snyggt klippt för både teasern och trailern.

 

Minus för: Skådespelarna ser ut att vara 17 år, det blir nästan lite tramsigt. Miljöerna.

 

Men annars så får du fan tummen upp, bra jobbat!

 

Tack så mycket!

Det här är som sagt ett projektarbete till skolan under mitt sista år på gymnasiet. Jag hade inte tid eller pengar till att anlita skådespelare så

mitt uppdrag blev att regissera mina kompisar (som för övrigt fyller 19 i år, har ingen betydelse) så bra som möjligt.

Jag vet att det inte är så trovärdigt kanske att de är så unga men va fan, skit samma? :) Man kan ju se filmen och tycka att den är bra/underhållande ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker nästan tvärt om- Det man såg av skådespelet var helt okej, och så länge de inte ser ut att vara 16 (vilket de inte gör) så går det för min del.

Jag hade lite tankar om fotot- Känns tråkigt ljussatt, för hårt grade'at (för mycket blått och för lite av övriga färger), och svärtan skiljer sig mellan klipp. Sen klipptes de flesta närbilder av personer av någonstans vid håret, vilket gör att det hela känns väldigt platt, rent bildmässigt.

 

Men det jag påpekar är tråkiga smådetaljer som man kan tänka på till nästa gång - I övrigt ser det väldigt lovande ut, och klippningen sitter ju precis där den ska :) Trailer-mässigt i varje fall. Ett tips är också att inte nämna att skådespelarna saknar erfarenhet, för det påverkar tittarna undermedvetet, och du kan mer än halvera alla negativa kommentarer om skådespelet genom att låtsas som ingenting :D Ingen idé att sänka sig själv i förväg liksom.

 

Tack så mycket!

Du har nog rätt i det du säger om fotot, kan jag tänka på till nästa gång.

När jag sa att de inte hade någon erfarenhet menade jag inte att sänka mig själv, menade mer att höja mig själv faktiskt! ;)

För jag tycker att de sköter sig riktigt bra för att inte vara skådespelare och det var ju mitt uppdrag som regissör att få de att agera så bra som möjligt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket!

Det här är som sagt ett projektarbete till skolan under mitt sista år på gymnasiet. Jag hade inte tid eller pengar till att anlita skådespelare så

mitt uppdrag blev att regissera mina kompisar (som för övrigt fyller 19 i år, har ingen betydelse) så bra som möjligt.

Jag vet att det inte är så trovärdigt kanske att de är så unga men va fan, skit samma? :) Man kan ju se filmen och tycka att den är bra/underhållande ändå.

 

Jag förstår din situation, det kan vara svårt att hitta passande skådisar på kort tid, och jag är som sagt imponerad över att detta är ett gymnasieprojekt. Men en sak att tänka på tills nästa gång är att film är en helhets upplevelse, det räcker inte med snygg bild och bra ljud om det finns andra störningsmoment. I detta fallet blir just deras ålder någonting som tar mig ur det dramatiska i filmen och påverkar helheten.

 

Men skicka gärna ett PM till mig när filmen är klar, jag kanske ändrar åsikt, eller spär på med kritik, så du blir bättre tills nästa gång ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket!

Du har nog rätt i det du säger om fotot, kan jag tänka på till nästa gång.

När jag sa att de inte hade någon erfarenhet menade jag inte att sänka mig själv, menade mer att höja mig själv faktiskt! ;)

För jag tycker att de sköter sig riktigt bra för att inte vara skådespelare och det var ju mitt uppdrag som regissör att få de att agera så bra som möjligt!

Förstår din tanke men det sätter bara fokus på skådespelet - Tänk om du sagt att "Jag hade turen att jobba med skådespelare som alla haft tidigare erfarenheter inom teater", till exempel, då hade man fått en förutfattad tanke att skådespelet är bra. Säger du att de saknar erfarenhet antar man helt enkelt att det inte ska vara något vidare skådespel, och då märker man saker man annars inte skulle tänkt på. Att ljuga om skådespelarnas erfarenhet är ju inte nödvändigt :D Men att nämna deras brist på erfarenhet brukar inte vara en särskilt bra idé.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast hellre bra skådespel än dåligt, eller hur? Nu kan jag inte bedöma någon efter en trailer, men som WingDing säger så är det ju faktiskt något som man kommer störa sig på. (Det är förresten ingen som har nämnt deras brist på skådespelartalanger.)

 

Helheten är viktigast. I en independentfilm så hade jag lagt mest krut på regi och erfarna skådisar istället för ett snyggt foto och bra post exempelvis. Detta för att ett bra skådespel kan förhöja en medioker handling till något riktigt bra.

 

Vi kan ta filmen "Snabba Cash" som exempel. Hade det inte varit för Joel Kinnaman så hade jag inte orkat kolla klart till slutet då jag tyckte att själva filmen inte var någon vidare.

 

Heter man Stanley Kubrick så kan man kanske komma undan med en sämre skara skådespelare, men då kommer själva filmen vara extraordinär i sig i övrigt.

 

Jag tänker mig tillbaka på tiden då enbart teater fanns. Där var ju skådespelet allt i princip. Det är ju på senare tid man som sagt kan komma undan med coola actionscener och whatever. Exempelvis filmen Speed. Jag totalsågar Keanu Reeves skådespel, men actionscenerna och spänningen förhöjde filmens medelvärde.

 

Jag önskar dig all lycka och hoppas att slutprodukten blir något annat än vad jag just nu har i mitt huvud.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast hellre bra skådespel än dåligt, eller hur? Nu kan jag inte bedöma någon efter en trailer, men som WingDing säger så är det ju faktiskt något som man kommer störa sig på. (Det är förresten ingen som har nämnt deras brist på skådespelartalanger.)

 

Helheten är viktigast. I en independentfilm så hade jag lagt mest krut på regi och erfarna skådisar istället för ett snyggt foto och bra post exempelvis. Detta för att ett bra skådespel kan förhöja en medioker handling till något riktigt bra.

 

Vi kan ta filmen "Snabba Cash" som exempel. Hade det inte varit för Joel Kinnaman så hade jag inte orkat kolla klart till slutet då jag tyckte att själva filmen inte var någon vidare.

 

Heter man Stanley Kubrick så kan man kanske komma undan med en sämre skara skådespelare, men då kommer själva filmen vara extraordinär i sig i övrigt.

 

Jag tänker mig tillbaka på tiden då enbart teater fanns. Där var ju skådespelet allt i princip. Det är ju på senare tid man som sagt kan komma undan med coola actionscener och whatever. Exempelvis filmen Speed. Jag totalsågar Keanu Reeves skådespel, men actionscenerna och spänningen förhöjde filmens medelvärde.

 

Jag önskar dig all lycka och hoppas att slutprodukten blir något annat än vad jag just nu har i mitt huvud.

 

 

"Fast hellre bra skådespel än dåligt, eller hur?"

Absolut! Det är nog ingen som säger emot dig där, men nu hade jag ju ingen möjlighet att jobba med skådespelare men de sköter sig bra ändå som sagt.

Jag håller med dig om allt du skriver och tro mig, nästa gång jag tänker göra en seriös film så kommer jag givetvis att jobba med seriösa skådespelare.

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Förstår din tanke men det sätter bara fokus på skådespelet - Tänk om du sagt att "Jag hade turen att jobba med skådespelare som alla haft tidigare erfarenheter inom teater", till exempel, då hade man fått en förutfattad tanke att skådespelet är bra. Säger du att de saknar erfarenhet antar man helt enkelt att det inte ska vara något vidare skådespel, och då märker man saker man annars inte skulle tänkt på. Att ljuga om skådespelarnas erfarenhet är ju inte nödvändigt :D Men att nämna deras brist på erfarenhet brukar inte vara en särskilt bra idé.

 

Haha nej, jag tänker ju inte ljuga men jag skulle väl kunnat lämna ute delen om att ingen var skådespelare. Tänkte nog mer så att om jag inte säger något om det så kommer alla kritisera skådespelet så det var lika bra att jag fick det ur vägen, men det fungerade ju inte heller så bra! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...