Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har en fråga om transitions i programmet adobe premiere elements 10.

Jag körde Corel Videosuit prox4 innan och gjorde bland annat denna film:

Och nu har jag bytt program till premiere elements 10, och har gjort denna film:

Det är en skillnad jag vill fixa till, när jag väljer en transition så liksom bilderna fadas in i vandra som övergång, i corel följde även ljudet med i den transitionen.. men i premiere är det bara bilden, ljudet blir en tvär övergång.

Hur fixar jag det på enklast sätt i premiere? finns det nån övergång som ser lika ut och som även då gör samma effekt med ljudet?

Kan ju inte vara så att jag måste in och lägga klippen lite omlott och sen dra ner volymen på ena och samtidigt öka på andra.

Enkel lösning på det? =)

Postad
Det finns en Audio-transition i övergångspanelen...

Tackar! Men jag får det inte riktigt att funka. Hur gör man? JAg har två st transitions "sound" under menyn crossfade .. och dom heter "constant gain" och "constant power". Vet inte vilken av dom det är som gör att ljudet tonar in i det andra.

Och hur gör jag egentligen när jag använder mig av dom? Verkar ine funka att bara dra dom till samma ställe som vanliga transitions?

edit: Funkade om jag drog det direkt till timeline istället för där man vanligtvis drar transitions.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...