Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Kul idé men varför crowdfounding? Idén o piloten är väl tillräckligt bra för att söka stöd? Finns det något egenvärde med den formen?
Färre krav och riktlinjer från en yttre producent antar jag.
Postad

IndieGoGo ser ganska mycket ut som den crowdfundingen jag redan satt i gång här: Jakten på...... | Funded By Me - Fund your project through social networks

Men IGG verkar lite mer internationell så piloten kanske inte är så bra innan den eventuellt undertextas på engelska?

Om någon kan tänka sig att stöda filmen är jag naturligtvis tacksam för det. Är också intresserad i medarbetare bakom kamera, filmmusik osv. Bara att höra av sig!

Kan ju lägga till att om jag får ihop mikrofinansieringen kommer inte pengarna gå till mig, utan de är avsedda till att hyra in kameraman/ljudtekniker.

Postad

Kanske ett alternativ hade varit att bara säga hans förnamn :)?

Tycker att detta verkar riktigt spännande! En riktigt bra idé och tror nog att du hade kunnat få finansiering på andra sätt än att köra FundedByMe!

Bilen känns perfekt för filmen med!

Lycka till :) Donerar nog senare i veckan då jag hade tyckt att det var grymt kul att få se hela filmen!

Postad
Kanske ett alternativ hade varit att bara säga hans förnamn :)?

Tycker att detta verkar riktigt spännande! En riktigt bra idé och tror nog att du hade kunnat få finansiering på andra sätt än att köra FundedByMe!

Bilen känns perfekt för filmen med!

Lycka till :) Donerar nog senare i veckan då jag hade tyckt att det var grymt kul att få se hela filmen!

Han har väldigt speciellt namn, därför har jag anonymiserat både för- och efternamn. Det är tack vare namnet att jag har en god chans att hitta honom.

Grymt om du stöder projektet, får jag ihop budget blir det inspelning i december. Julstämningen blir en fin bakgrund..

Tipsa gärna vänner om filmen också. Själv jagar jag företagsspons i Örebro - vilket erfarenhetsmessigt är svårt. Hamnar jag nära minstabeloppet på fundedbyme skjuter jag till resten själv, jag är väldigt peppad på att göra den här filmen. Jag gillade förra filmen jag gjorde, men denna känns mer spännande, även om den förra spelades in i Colombia.

Börjes Colombia (2011) - IMDb

Postad
Han har väldigt speciellt namn, därför har jag anonymiserat både för- och efternamn. Det är tack vare namnet att jag har en god chans att hitta honom.

Om vi sätter moralen åt sidan ett tag så kan man fråga sig om det hade varit juridiskt fel att säga hans namn? För det känns som att man igenom att ta bort namnet nästan av-personifierar killen du letar efter?

Känns som att ett namn hade höjt mystiken i filmen. Kanske det till och med hade kunnat bli en bra titel på filmen? Men sen kan man ju fråga sig om det är moraliskt rätt :)

• 2 veckor senare...
Postad

Alltså vad är meningen med dokumentären? Ska ni leta upp personen och göra vad med han? Jag vet inte vad jag ska tycka är intressant med att leta upp en person som liksom bara är inskriven på er adress. Det är väl bara att ringa någon myndighet och säga att personen fortfarande är registrerad på er adress. Det känns lite som inkräktande på hans privatliv.

Å andra sidan så vet man ju inte vad som kan hända. Det kanske är en kriminell person som bär på en trasslig bakgrund som gör det hela allt intressant. Chansen för att han skulle vilja bli intervjuad och filmad av er är dock ganska liten isåfall... Skulle jag själv vara denna person så skulle jag nog bara tycka att det är konstigt att någon knackar på med filmkamera och säger att jag registrerad på fel adress. Jag skulle nog bara säga "aha, då fixar jag det" och inget mer med det. Det skulle dock vara kul ifall jag hade fel! Det är ju svårt att veta vad som händer, utifall det är någon väldigt intressant person så är ju det väldigt kul och ni har en bra dokumentär. Om personen inte är någon intressant människa så har ni ju trots allt fått erfarenhet och rett ut ett personligt problem!

Själva fotot och filmandet ser helt okej ut. Inga problem med det, så det är utvecklingen av handlingen som jag håller tummarna för! Hoppas det går bra!

Postad

Håller med i att det är mycket ovisst i filmen. Om han ställer upp när jag väl hittar honom är rätt öppet, kanske osannolikt.

Det vanliga vore kanske att ringa en myndighet, men jag väljer alltså att göra det lite annorlunda. Går jag den vanliga vägen får jag inte några svar.

Manuset vilar inte endast på personen jag letar efter. Det handlar mycket om själva jakten, och den som jagar (mig..). Jag har inte kompetens överhuvudtaget till att leta upp någon på det här viset. Så hur kommer det att se ut när en relativt vanlig snubbe ger sig ut på ett sånt uppdrag? Jag tror det kan bli festligt att se.

Ramen runt det hela är huset, köpt osett på kronofogdens exekutiva auktion för 84000. Han har tydligen bott där, men va hände sen? Det är hans bilar som står i trädgården, får vi veta vad som händer med dem? Jag vill ju veta om jag överhuvudtaget kan göra mig av med dem, just det måste han nästan svara på.

Det finns mycket att filma och gräva i, hur det blir i slutändan beror så klart på va som händer på resan, hur det filmas och klippas. Och inte minst att jag lyckas göra alla frågor - som jag tycker är intressanta - intressanta för de som ser filmen.

Trevligt att du gillar fotot. Det borde bli mycket bättre, för så här långt har jag filmat allt själv, med tripod :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...