Jump to content

Konfigurera Geforce GT 325M med AE och Premiere Pro. Hur?

moviecreator

Recommended Posts

Har försökt fundera hur jag bäst skulle konfigurera mitt Nvidia Geforce GT 325 M med After Effects och Premiere Pro CS5 utan lycka. Så som jag har det inställt nu så har jag valt "High-Performance-processing" för alla applikationer och då finns lite olika andra alternativ att välja på, vilket jag inte riktigt vet hur jag skall handskas med. Saken är det att bilden laggar väldigt i Premiere Pro även ibland om jag inte kör Full resolution på playback.

Det fanns även något "integrated mode" med vilket det inte laggade fullt lika mycket eller inget alls.

After Effects CS5/5.5 drar inte nytta av grafikkortet annat än för Open GL acceleration, så att ändra i Processing inställningarna gör föga nytta.

För CUDA acceleration är inte kortet certifierat men kan MÖJLIGEN funka ändå. Du måste dock ha mer än 768 Mb ram.

Du kan läsa mer här: Adobe Premiere CS5 and Premiere CS5.5 Video Cards with CUDA Acceleration Mercury Playback Unlock Enable MPE Hack Mod Tip

Notera att det sker på egen risk, ingen support gäller etc, blabla, etc.

Laggar ex h.264 media under playback kan det lika gärna vara CPU-problem då processorn sköter all "decode" av videomaterialet.

//M

Tja...du BORDE inte behöva det (om det är en stationär).

Jag har (host-host... borde man inte göra med mitt jobb) låst upp mitt 3800m och det funkade "sådär" i 5.0 (lite buggigt) och bra i 5.5. Tydligen har dom gjort något i 5.5.

I 5.0 hade jag strul med att videobilden i monitorerna "frös" emellanåt och PPro krävde omstart (spara projektet, stänga PPro och öppna allt igen). Nån gång fick jag pixellering vid renderingar.

Då hade jag på CUDA under redigering och stängde av CUDA vid exporten - det fungerade bra.

I 5.5 verkade det fungera utan problem alls med 3800m-kortet (jag kör iofs Quadro 5000 nu).

Men det vanliga 3800-kortet (för stationära burkar) ska funka med CS5 om du har rätt CUDA-drivers kortet.

//Max