Gå till innehåll

Att flyga utan vingar - teaser


Simmej

Recommended Posts

Hejsan!

 

Här kommer teasern till kortfilmen "Att flyga utan vingar". Jag lade upp manuset för ett tag sedan här på forumet och ni kan läsa tidiga utkast här: http://forum.voodoofilm.org/kolla-mitt-manus/29672-mitt-livs-droem-5-sidor.html

 

Filmen spelades in under juli månad och beräknas ha premiär i oktober.

 

 

Inspelad på:

 

Canon 5D mII

Röde NTG II + Zoom H4N

 

 

Teasern:

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi hyrde utrustning från ljud&bild, så vi hade en jib (ez-jib) samt en dolly (Panther Lightweight). Sedan hade vi en ganska enkel ljussättning på inomhusscenerna med en Kino Flo och och en annan typ av redheads.

 

Sen har vi lite egen uturstning också, såsom stativ, reflektorer och bygglampor.

 

Edit: Här är en par bilder från inspelningarna:

 

In production.jpg

Innan vi hunnit börja reda upp bland kablar osv.

 

In production 4.jpg

 

In production 5.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte texten berättade mer än man skulle vela få från en teaser och gjorde det mer till en trailer, och som trailer räcker den inte direkt fram. Om jag skulle blunda för texten däremot så är det en riktigt bra teaser och väcker verkligen intresse! :D Får mig att vela se en längre trailer!

Länk till kommentar
Share on other sites

Désirée: Vad kul att du gillar den! Väldigt motiverande! =D

 

Tolin: Ah, jag kan hålla med dig. Det blev en lite för berättande teaser, samtidigt som den säger för lite för att vara en trailer. Teaser trailer kanske hade varit rätt ord?! Filmen kommer att bli ungefär 6-7 minuter lång så de var väldigt svårt att besluta hur mycket vi skulle ta med och vad vi ville säga på de 38s vi valde att ha med, men jag är väldigt nöjd med slutresultatet. Kul att den får dig att vela se mer material! De var ju helt klart ett av målen med teasern.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...