Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Uppdaterar färgkorrigeringstester med klipp från min uppkommande kortfilm.

Jag använder mig av Technicolor's Cinestyle i kameran efter rekommendationer från några av er här på voodoo och jag kommer aldrig gå tillbaka till ngra andra profiler än Cinestyle.

Jag gradar i AE och kör med minst två lager av Colorista 2, där jag försöker fånga särskilda färger och hantera dom som jag vill. T.ex. blodet på tröjan i sista klippet har jag framhävt så det är mörkare och rödare, gräset har jag gjort några aningar gulare och i närbilderna på hans ansikte så har jag tagit bort mycket av det gröna i bakgrunden. Sen har jag även i varje klipp försökt maskat ut deras ansikten och gett dom en någorlunda bra hudton, även då det inte gick att göra alltför mycket då de bara började se väldigt rödhåriga ut.

Sen efter lägger jag på två lager curves, kanske nån tint och slutligen lite sharpen.

Postad

Ja! Jag har följt din utveckling med grading och sådant! Det går snabbt framåt kan jag ju säg!! Skitsnyggt, den avslutande tagningen är fantastisk. Älskar det svajande gräset efter att han sprungit igenom det, och lensflaren ser riktigt naturlig ut! :)

Postad

Riktigt snyggt, bra jobbat! Håller med Anderberg om den sista tagningen, fantastisk!

Vad kör du med för inställningar, dvs skärpa, kontrast, färgmättnad och färgton? Har läst så mycket olika om vad som ska vara bäst att använda!

Postad

Tack så mycket! Verkligen skitkul att höra från er!

Jag kör på Cinestyle av Technicolor som hjälper kameran att få ut så mycket dynamic range som möjligt, nästan som superflat. Så sök på det och ladda ner det till din kamera så får du större kontroll på dina kontrast och färgändringar :)

Postad
Tack så mycket! Verkligen skitkul att höra från er!

Jag kör på Cinestyle av Technicolor som hjälper kameran att få ut så mycket dynamic range som möjligt, nästan som superflat. Så sök på det och ladda ner det till din kamera så får du större kontroll på dina kontrast och färgändringar :)

Sen ska du ju dra ner kontrasten och sharpness till 0, och Saturation ner med 2 steg :) Det gör du väl redan, men tänkte bara nämna för informationssyfte till övriga läsare.

Postad
Sen ska du ju dra ner kontrasten och sharpness till 0, och Saturation ner med 2 steg :) Det gör du väl redan, men tänkte bara nämna för informationssyfte till övriga läsare.

Ja precis, jag har faktiskt gjort det med men var inte säker på vilka saker jag ändrat. Men precis, det är så jag gjort! :)

Postad
Riktigt snyggt! som ovan säger, sista tagningen är skit snygg ;)

Är cinestyle bra ? Funderar på det eller Magic Lantern, vet inte vilken man ska välja av dem..Någon som vet? :P

Cinestyle och Magic Lantern är två helt olika grejer och fungerar hur bra som helst tillsammans.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...