Gå till innehåll

Adobe Premiere ställer till problem! HJÄLP!


Winghen

Recommended Posts

Hej!

 

Nu är det som så att jag och en annan polare gjort en film för ett bröllopspar. Filmen ska fungera som en sorts inbjudan till deras bröllop.

 

Vi är så gott som klara med redigeringen och allt är på sin plats, förutom en enda liten irriterande och avgörande detalj...: FILMEN GÅR INTE ATT RENDERA UT!!!

 

När vi väl kommit en bit in i den uträknade renderingstiden så avbryts alltihop utan någon större förklaring. En text kommer upp på rutan med de ungefärliga orden: "Export Error. Error compiling movie. Unknown Error" Video-filerna är en s.k. MOD.-fil, konverterad till WMV.-fil (Vi var tvugna att konvertera till något annat är MOD. eftersom redan där så strulade programet p.g.a. filstödet). Vi har provat alla möjliga sätt (typ...) men kan inte klura ut riktigt vad som är fel och vad som bör göras för att åtgärda problemet.

 

Vi antar att problemet uppstår p.g.a. filtypen... såklart. Men frågan återstår till er som kan tänkas hjälpa oss: Vad tusan ska vi göra, och hur? Någon som stött på samma problem? Någon inställning som måste justeras i programmet? VAD ÄR FEEEEEEEEL!?!?

 

Mycket tacksam för snabbt svar! Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder mig utav Premiere CS3. Vet inte vad jag ska säga om datorn riktigt, men strul o problem med burken finns det gott om när jag använder adobes program...

 

ODDNAME, ursäkta mig, men förstår inte riktigt vad du menar med att byta namn på en kopia av filerna. Har inte så där jättestor koll på alla filnamn o allt sånt där :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom du redan klippt den, är det troligen ingen stor idé att meka med att ändra filnamn. Men du kan, som ODDNAME skrev, ändra på filändelsen från .MOD till .MPEG. Då kan du importera filmerna, dock utan ljud. Där måste du fuska lite och låna en liten dll-fil från Adobe Encore DVD. http://premierepro.wikia.com/wiki/FAQ:Why_is_there_no_audio_in_my_imported_MPEG_file%3F

 

Testa att rendera ut ljudet separat och ersätta allt originalljud med det nya. Kraschar det på samma ställe så prova att rendera ut filmen en del i taget.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej! Tror jag förstår! Nu är det ändå som så att min polare (som jag gjorde detta projekt tillsammans med) alldeles nyligen fick hjälp utav någon annan att rendera ut filmen som på något vänster fungerade. Fråga mig inte hur :) Tack ska ni ha iallafall för att ni ville ställa upp och hjälpa! Men tipsen och hjälpen kan jag ha med mig nästa gång ifall att det skulle bli något liknande problem framöver!

 

/Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...