Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Greenscreen används mest, den är bäst när det inte är nånting annat än ett föremål och själva screenen. Bluescreen används däremot när det är någon slags rök (lr liknande) med i bilden, eftersom den starka gröna färgen har en tendens att liksom fångas upp av röken, och då vara svår att ta bort. Blackscreen används också ibland när man filmar i vatten.

Postad

du kan ju använda photoshop...där kan du ju göra allt!!! å då menar jag allt!=) om du inte redan visste det..hehe..eller så kan du ju använda nått animeringsprogram, typ maya eller 3D studio max eller liknande....

Postad

Är det verkligen så att det funkar bäst med Green Screen till DV?

Det jag alltid har hört är att det inte spelar någon större roll mest smaksak... Men att blue screen funkar bättre utomhus och vid användning av rök m.m.

Postad

Litet tillägg jag glömde nämna förut, har bara testat keying med Premiere Pro & lite lätt After Effects. Premiere tyckte jag verkligen inte gjorde ett speciellt bra jobb, lika bedrövligt som att försöka göra ljud med det, men AE tyckte jag funkade väldigt bra med det jag gjorde!

Postad

Chromantor är väldigt bra program för keying (användare och utvecklare). Det är inge snack om det...

Grön är bästa färgen för DV cams, CCDn tar upp 2 gånger så mycket grönt som Blått vilket innebär att du kan få en väldigt klar grön, desutom om du kan ställa in färger i din kamera, (jag vet iaf att mästa Canon kan det) så kan du trycka upp grönt ordenkligt utan att det ser sjukt ut.

Annars e ju såklart After Effects klockrent me plugins.. kostar däremot en del

Postad

[citat=ressigören]Greenscreen används mest, den är bäst när det inte är nånting annat än ett föremål och själva screenen. Bluescreen används däremot när det är någon slags rök (lr liknande) med i bilden, eftersom den starka gröna färgen har en tendens att liksom fångas upp av röken, och då vara svår att ta bort. Blackscreen används också ibland när man filmar i vatten.[/citat]

Glöm inte bort pinkscreen :P Helt rosa duk som användes mycket under inspelningen av Matrix, t.ex. när Neo flög runt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...