Gå till innehåll

Clone wars episod 1


AndTuts

Recommended Posts

Ja du...jag har tittat!

 

Du har helt klart lite grejer att jobba på. Först av allt undrar jag om det fanns någon tanke med filmen förutom att testa massa effekter? Verkade inte riktigt vara någon story. Och om det är ett effekttest så är det bäst att du marknadsför det som ett sådant.

 

Ta alltid bort kameraljudet om du inte har ett Riktigt bra kameraljud (jag syftar alltså på det ljudet du spelat in med kameran). Det gör att jag tappar intresset för innehållet eftersom jag hakar upp mig på dålig teknik.

 

Stridsvagnar är coola! Det är det inget snack om. Men jag tycker att de som förbehåller sig rätten är de som kan lägga in stridsvagnar i film på ett snyggt sätt. Lägg mer krut på allt det andra istället. Och om du verkligen måste är det nästan bättre att kräma på med en massa filter så man slipper se skarvarna mellan vfx och råfilm.

 

Avslutningsvis så kändes slow-motion i början väldigt omotiverat. Jag uppfattade karaktären som den sprang ifrån något och att använda sig av slow-mo på det viset tar bort mycket av känslan att personen är stressad.

 

P.S:Hur kom "kloner" in i bilden?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för feedbacken. Jo detta är bara jag som testar effekter. Klonerna kom in i bilden på det sättet att jag var ensam, så det är jag som håller i pistolen. Det syns inte alls, men aa. Tack, jag skall tänka på filtrerna och slomon m.m. Men, skulle du titta på en liknande film om den var gjord med två pers och lite mer sådana filter?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...