Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har skrivit manus för en hel serie med "bra saker att göra med ett lasersvärd"-filmer.

Lägger upp dom på det här inlägget eftersom de kommer ut på nätet. Första kom ut idag, #1 alltså:

Postad

Tack så mycket! Haha, ja det är ju lite som en överrasknings-fas. Det är tänkt att man ska få lite

känslan av att vem som helst har ett lasersvärd i byxlinningen. No big deal, liksom. Ta in lasersvärdet

i vardagen helt enkelt.. Kul att du tyckte om den!

:)

Postad

Tack! Det kommer en ny på fredag. Lägger upp den här då. Angående visningarna så vet jag faktiskt inte.. Faktum

är att vi hade 304 redan samma kväll, sen har det stannat av där (välkänd youtube-bugg). Det enda jag har gjort

är väl egentligen att lägga upp den här och även delat den på Facebook. Sen vet jag inte om de andra i gruppen

har lagt upp den någon annanstans, men jag tror inte det. Så jag har ingen aning.. Lite kul är det dock ;)

Postad

Tittade bara på video #1. Min stora kritik är det här: den är alldeles, alldeles för lång. Kom ihåg: humor handlar till enormt stor del om timing. Med titeln och öppningsscenen så är det väldigt uppenbart vad som komma skall - men det tar ändå filmen 45 sekunder att nå dit.

Sikta hellre på en pacing likt den här (något extremt exempel visserligen, men ni förstår min poäng). Den enda gången det är ok dra ut på en uppenbar punchline är om man tänker subvertera den.

Postad

Tack för kritiken Fürni. Jag har faktiskt tänkt lite på det själv, men nu har vi har tagit det i åtanke till nästkommande episoder.

Nästa kommer redan nu, och den är dock lite annorlunda vilket betyder att timingen inte behöver vara lika "på". Anledningen

får man kika på själv helt enkelt:

Postad

Haha, Ja. Jag är väl ingen mästare direkt, men jag fick i alla fall fram det jag ville.

Idag lades femman ut som är blå i färgkorrigeringen för att få nattkänsla. Kom gärna

med kritik angående just detta:

Postad

Sköna vids, diggar konceptet, och effekterna gör sitt jobb! Ang natten i femman: himlen skulle maskats och gjorts mörkblå, filmen skulle almänt vara lite mörkare och det är lite för mycket kontrast i bilderna (speciellt i allt vitt). Sedan kanske dra ner färgerna en smula! Annars bra, graffittin är fin. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...