Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan allihopa!

Äntligen har jag tagit mitt förnuft till fånga och registerat mig på forumet men nog om mig.

Detta är en liten teaser för ett projekt som jag och några kamrater har hållit på med i över ett år. Inspelningen blir helt klar först nästa sommar men jag tänkte att en liten teaser kan ju aldrig skada.

Det är ett Star Wars projekt och teasern är snabbt ihopklippt men den ska ju bara kittla sinnena....hoppas jag i alla fall.

Finns än så länge bara på Youtube men funderar på en Vimeo version också.

Swing away!

/Morre

Postad

Ja finns kanske inte så mycket att säga om detta. Förutom att jag har svårt att uppfatta vad som sägs förutom "who are you" och "who sent you". Ett litet förslag är att höja reverb-tiden...ev. lägga på lite delay på sista ordet så det "fejdar" ut snyggare istället för tvärstopp.

Är det i en tävling ni ska bidra med detta projekt? Även om det säkert är kul förstår jag inte varför ni skulle lägga ner över 1 år på något icke-originellt (om man säkert bortser från handlingen).

Men det är ju så klart upp till er. Personligen skulle jag nog lägga tiden på ett eget projekt istället.

Hur som helst får du gärna posta mer trailers och filmen när den är klar.

Postad

Jag gillade fotot, och ljudet, men inte klippningen. Vid "Who are you?" tyckte jag iallafall att vi skulle fortsatt närma oss personen i svart, fram tills "Who sent you?" då man skulle kunna klippa vidare- Men att ständigt gå tillbaka till molnen fann jag inte alls attraktivt.

För övrigt så uppskattar jag alltid fanfilms. Det finns en mycket större publik för sånt här än de flesta är medvetna om, och det gör mycket bra och enkelt arbetsprov för framtida jobb.

Postad

Here's Johnny!

Tack ska ni ha för kritiken. Det är alltid kul att få andras åsikter på vad man gör. Ibland känner jag att jag stirrar mig blind på saker och ting. Som tur är har ni båda kommit med bra tips som jag ska ta till mig inför kommande projekt.

Jag förstår vad du menar bassbucket om att lägga ner ett års arbete på något som inte är vårat eget. Har själv gått i de tankarna men men är man nörd så är man och jag (vi) är en med ett gigantiskt "N" :)

Detta är som Mega99 skrev ett perfekt sätt att träna inför de kommande sakerna vi har som är helt egna kreationer, vad vi vet iallafall *tittar misstänktsamt omkring sig*

För ett år sedan hade jag aldrig hållit i en kamera förrut så vi var ju tvungen att träna på något sätt :)

Tack ska ni ha båda två

Känns som att jag kan lära mig mycket på det här forumet

/Morre

Postad

Det viktigaste är ju att man filmar. Om det råkar vara Star Wars som tänder till alla kompisars filmarglädje, då är det bara så.

Sen är det ju faktisk väldigt kul att filma just fanfilms. Man har direkt ett stort community av roliga personer från hela världen som verkligen brinner för det.

Men Morre, vi borde göra något typiskt Svenskt seriöst, kanske något om en missförstådd homosexuell författares kamp under tidiga 1900-talets industialiseringen? Det låter ju......jättekul?

Postad

Men Morre, vi borde göra något typiskt Svenskt seriöst, kanske något om en missförstådd homosexuell författares kamp under tidiga 1900-talets industialiseringen? Det låter ju......jättekul?

Jag har inte ansett att detta projekt skulle på nåt vis vara oseriöst. Tvärtom av det man såg i teasern så verkar de ha lagt ner sig. Jag skrev bara utifrån vad jag själv skulle ha gjort och inte gjort.

Jag är väl medveten om att kanske just Star Wars är ett jättestort intresse inom fan-film. Det är ju bara att se alla lightsaber-filmer. Jag ser fram emot slutresultatet.

Sen om du tycker "seriöst är kanske något om en missförstådd homosexuell författares kamp under tidiga 1900-talets industrialiseringen". Så är det upp till dig, men då har du nog missuppfattat vad som är seriöst. Man behöver inte göra "svår" film, konstfilm etc för att det ska vara ett seriöst projekt. Men det är ju upp till dig om du nu vill tro det. Fast för mig låter det otroligt insnöat.

Morre, fortsätt med filmen, så länge ni har kul, så är ju det det viktigaste! :)

Postad

Jag håller med Daarco att "typisk svensk seriös film" ofta är något deprimerande, men sen så är det inte vad seriöst betyder.

Sci-fi, action och komedi kan också bli skitbra om det görs seriöst.

Postad

Ok, jag var lite ironisk och sarkastisk med mitt "statement". Mega99 satte huvudet på spiken i allafall.

Det var det jag menade. Dessutom så använder jag ofta ordet "seriös" som ett negativt ord. Till exempel, Max Payne var en seriös film.

Postad

Oj vad den här tråden tog fart helt plötsligt, kul å se.

Tack ska ni ha för era inlägg jag uppskattar dem alla.

Självklart håller jag på att försöka få ihop en till teaser men problemet är att allt material är inte filmat ännu. Även om jag har en hel del material att visa så kommer alla av de bästa klippen att avslöja allt för mycket om själva storyn. Så just nu håller jag på att frenetiskt leta efter sjyssta bilder som inte förtäljer allt för mycket om vad som händer :)

Håller även på att försöka hitta rätt look på själva filmen med hjälp av Final Cut Studios helt otroliga program Color. Jag känner mig som ett barn i godisaffären. Så mycket att välja mellan samtidigt som jag försöker förstå mig på själva programmet. Kommer bli en hel del pusslande för att få de olika klippen att matcha varandra. Var ju tyvärr ganska olika väder de dagar vi filmade pga den helt otroliga sommaren vi hade men men nog med ursäkter nu.

Friska tag från och med nu och det är bara å blicka framåt.

Ha d gött allihopa

• 2 veckor senare...
Postad

Inte så tokigt, förutom att den känns lite enformig på nåt sätt. Det mesta man ser är molne och några klipp på personerna. Hade vart lite ballare med lite schysst text framför molnen :)

Riktigt fina vinklar och färger :)

Postad
Inte så tokigt, förutom att den känns lite enformig på nåt sätt. Det mesta man ser är molne och några klipp på personerna. Hade vart lite ballare med lite schysst text framför molnen :)

Riktigt fina vinklar och färger :)

Schyst text är överskattad.

Skulle hellre sett mindre moln och mer story.

Postad

Lite explosioner skulle ju göra susen : )

Men det är knepigt att göra en teaser som inte visar för mycket. Kanske det blir en renodlad trailer istället i slutendan! Men man vill ju inte visa vem mördaren är....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...