foCus Postad 20 mars 2011 Postad 20 mars 2011 Blev medlem: 2008-jul-20 19:28 Inlägg: 9 Hej, Vi är en grupp på 6 personer som under 6 veckors tid skrivit ett manus, spelat in allt i en greenscreen studio under två dagar, då ena dagen var riggning av scener och den andra dagen var inspelning. Klippt ihop allt i Premiere och lagt på effekter med After Effects. Allt ljud och och CG är skapat till denna film av oss, där all CG,dvs alla bakgrunder är producerade i Blender 3D och renderad med SmallluxGPU. Kortfilmen är på 3 minuter, och vi hoppas att ni får lika roligt när ni tittar på filmen, som det var för oss att göra den. trailer: Filmen: Enjoy. 0 Citera
foCus Postad 21 mars 2011 Författare Postad 21 mars 2011 Tack så mycket :) Ska se om vi kan få upp våran behind the scenes snart. :) 0 Citera
Trax Postad 25 mars 2011 Postad 25 mars 2011 Helt underbar. Skrattade högt. Bäst är det när det är enkel humor. Killen med leksaksbilen, ciggen, i bilen när de kör över ett gupp. Matrix grejor är ju redan gjorde så man spyr åt det men lite roligt blir det med nallarna. Kanske en etablering av de som skjuter på nallarna vore kanske bra men allt är ju en dröm. Bara en fråga, var det verkligen dom som gjorde Helikopterrånet?:) Vilken jävla bra punch det är! 4 av 5 nallar får du av mig! 0 Citera
daarco Postad 27 mars 2011 Postad 27 mars 2011 Riktigt roligt, snyggt som fan : ) Just guppet i bilen fick mig att ligga dubbelvikt i soffan! Det enda jag saknade var en hårdare ljudeffekt när arga björnen dunkar näven (ramen) i bordet. Kanske lite damm också! 0 Citera
foCus Postad 1 april 2011 Författare Postad 1 april 2011 remsan: Tack :) Trax: Tack så mycket! :D Ja matrixgrejerna är väl ganska uttjatade men med nallar blir det en annan sak. Vem vet, det kanske var de som gjorde helikopterrånet ;) daarco: Tack, kul att du gillade guppet, det tog ett tag att time:a in med bakgrunden. Tack för att ni tittade in! :) 0 Citera
david- Postad 1 april 2011 Postad 1 april 2011 Cool film! Intressant idé faktiskt. Hur gjorde ni nallarnas rörelser? Det ni kunde gjort lite bättre var nog att ha mer ljudeffekter. T.ex. när kulan träffar nallen i magen, matrixhoppet och lite andra småljud som gör rätt stor skillnad. Men bra over all :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.