Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

okej. om det är ett test för att se om ni klarar kramers tutorials, så ja, ni har lyckats. det är exakta kopior! grattis. snyggt gjort också.

vill ni däremot ha samma kritik som vfx artister, läs vidare.

Seg inledning. Texterna var inte så genomarbetade. inte så snygg med elden...

Skjuter sig i huvudet. bra composat. men vcp..

Lightsaber och branden såg riktigt risigt ut. skriker vcp om det.

saker som rasar genom taket. inte trackat. alltså det följer inte med kamera pan/tilten. dåligt composat.

ögat som rör sig, vcp och inte så speciellt snyggt.

när han blir påkörd, bra composat, men fult att hans tår och väntar.

regn och natt?, med blixtnedslag. filma natt och regn när det inte är lika soligt ute, nu är det aldeles för starka skuggor och högdragar för att det ska se ut som dåligt väder. regnet var inte heller så snyggt.

blixtnedslaget. hade vart snyggt, om jag inte vet att det är ett vcp stockf.

"suger själen" eller vad han gör. vcp

meteoren var inte så snygg.

elden som blev av nerslaget såg bättre ut.

eftertexterna också sega.

överlag mörka bilder med för hård kontrast, vilket är svårt att undvika på dv iofs.

det som såg hyffsat ut var alltså, skjuter huvudet, påkörd av bilen och elden i slutet.

men jag förstår at tni inte är artister, så ta inte åt er av kritiken. den är lite väl hård.

poängen är, vill ni imponera på vfx folk, kopiera inte vcp! alla vet vad det är och i princip vilken person som helst klarar av att göra dom tutorielsen. så ska ni göra en liknande effekt, gör den "egen" genom att ändra den så pass att den inte går att känna igen från kramers.

ska ni använda action ess. composa det så bra att de tinte syns att det kommer från vcp, först då kan ni få respekt.

men snyggt jobbat och bra gjort ändå. hoppa sni fortsätter med era filmer, det koan bara bli bättre. lycka till.

Postad

Tack för kritiken!

ja, jag förstår precis vad du menar. Den heter ju Videocopilot test eller nåt sånt så därför är det mycket effekter därifrån.

Mycket fel vet jag att det är, som du säger men vi gjorde den förra sensommaren och var då inte så bra på effekter och composing...

Men tack för ditt svar.

Postad

Tack för kritiken!

ja, jag förstår precis vad du menar. Den heter ju Videocopilot test eller nåt sånt så därför är det mycket effekter därifrån.

Mycket fel vet jag att det är, som du säger men vi gjorde den förra sensommaren och var då inte så bra på effekter och composing...

Men tack för ditt svar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...