Gå till innehåll

Kommissarie Göransson - Hopplöshetens fall


fönstret15

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

 

Jag har redan sagt/skrivit för ett tag sedan att jag håller på med en kriminal/thillerfilm.

Så som rubriken lyder så heter idén/manuset "Kommissarie Göransson - Hopplöshetens fall". Jag har hunnit skriva ca 15 sidor än så länge, fast saken är att jag börjar bli lite osäker på några delar, som jag nu ber att få hjälp till.

 

Jag bifogar synpsisen här.

 

Namnvalen blev inte helt lyckade, det är lätt att blanda ihop de, men jag ska ändra på de så snart jag kan.

 

Kortfattat handlar det om att en man hittas död på en gata och ingen vet vad som har hänt, det finns inga vittnen.

Tack på förhand!

Synopsis.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

"Några år senare råkar Anders halka på en isig gata. Plötsligt anar han vad som hände Ahmoud. Anders berättar sin version för resten av teamet, men bara en tror på honom. De två tvingas nu bevisa att det var så det hände.

Anders går till en animationsstudio och ber de att göra en film om fallet."

 

Varför anar han plötsligt vad som hände Ahmoud helt out of the blue?

 

Om filmen inte är en komedi så borde du byta ut namnet. Man tror att det anspelar på att kommisarien är hopplös.

Varför har alla konstiga namn?

Varför lägger du inte upp dina 15 sidor?

Länk till kommentar
Share on other sites

"Några år senare råkar Anders halka på en isig gata. Plötsligt anar han vad som hände Ahmoud. Anders berättar sin version för resten av teamet, men bara en tror på honom. De två tvingas nu bevisa att det var så det hände.

Anders går till en animationsstudio och ber de att göra en film om fallet."

 

Varför anar han plötsligt vad som hände Ahmoud helt out of the blue?

 

Om filmen inte är en komedi så borde du byta ut namnet. Man tror att det anspelar på att kommisarien är hopplös.

Varför har alla konstiga namn?

Varför lägger du inte upp dina 15 sidor?

 

Utan att avslöja för mycket kan jag säga att vad som hände Anders då han råkar halka på en isig gata är på sätt och vis samma sak som hände Ahmoud. Jag vet att det kan verka lite konstigt att Anders börjar ana vad som har hänt genom att han halkar, men grejen är att jag har sett andra thriller/deckarfilmer där kommissarien löser ett brott genom att ha sätt något märkligt eller gjort något själv.

Filmen är ingen komedi kan jag säga, men vad menar du med att "man tror att det anspelar på att kommissarien är hopplös"?

Han må vara hopplös mitt i fallet, men han löser ju gåtan i slutet?

Namnen är hittills bara slumpmässiga, så fort jag har kommit längre i manuset ska jag ändra på de.

Ser ingen anledning att lägga upp mina 15 sidor, men om det finns intresse att läsa det också, så visst. Kan lägga upp den någon gång.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...