Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Antar att många sett denna reklam. Det är reklam för en digitalkamera, kommer ej ihåg märke. Men iaf. Dem håller upp ramar framför ansiktet sedan när dem tar bort dem så är det en bild i ramen av dem. etcetc någon som fattar vilken reklam jag menar?

hur gör man så?

Postad

Dom håller i tomma ramar, sen när ramen är på plats tar dom en snapshot av innehållet, sen gäller det att motion tracka så bilden ligger kvar i ramen+lägga på lite blänk. I detta fall har dom gjort det bakvänt men principen är den samma.

Postad

För ett tag sedan testade jag och min kompis att göra detta. Vi gjorde det lite slarvigt och sanbbt, men vi klippte till en ram som min kompis sen satte framför mitt ansikte.

I datorn sedan så tog vi de som syntes innanför ramen vid ett visst tillfälle och kopierade det och gjorde en egen ram, med den bilden i och använde sedan AfterEffects:s "motion tracker" för att få allt att följa den riktiga ramen.

Se resultatet på http://home.no/orangelab/ram.mov

Postad

jaja, så ni la typ en bana för den urklippta bilden så att den följer hela tiden ramen? Ungefär lika som när man vill att en text skall följa efter ett föremål etc?

Postad

Precis. Ett bra tips när man skapar sin ram är att den är välgjord och att den i hörnen har något slags märke som man kan använda när man "trackar" den sen. Det gör att ditt program kan "tracka" mycket mer noggrant.

Postad

Verkligen tjusigt!!

Vilket program användes för detta?

Ha det underbart!

Andreas

[citat=orange]För ett tag sedan testade jag och min kompis att göra detta. Vi gjorde det lite slarvigt och sanbbt, men vi klippte till en ram som min kompis sen satte framför mitt ansikte.

I datorn sedan så tog vi de som syntes innanför ramen vid ett visst tillfälle och kopierade det och gjorde en egen ram, med den bilden i och använde sedan AfterEffects:s "motion tracker" för att få allt att följa den riktiga ramen.

Se resultatet på http://home.no/orangelab/ram.mov[/citat]

Postad

[citat=andreasb]Verkligen tjusigt!!

Vilket program användes för detta?

Ha det underbart!

Andreas

[citat=orange]För ett tag sedan testade jag och min kompis att göra detta. Vi gjorde det lite slarvigt och sanbbt, men vi klippte till en ram som min kompis sen satte framför mitt ansikte.

Se resultatet på http://home.no/orangelab/ram.mov[/citat][/citat]

Riktigt snyggt!

Skulle chansa på After Effects eftersom att han skrev det. ;)

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...