Rydén Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Hej Antar att många sett denna reklam. Det är reklam för en digitalkamera, kommer ej ihåg märke. Men iaf. Dem håller upp ramar framför ansiktet sedan när dem tar bort dem så är det en bild i ramen av dem. etcetc någon som fattar vilken reklam jag menar? hur gör man så? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Dom håller i tomma ramar, sen när ramen är på plats tar dom en snapshot av innehållet, sen gäller det att motion tracka så bilden ligger kvar i ramen+lägga på lite blänk. I detta fall har dom gjort det bakvänt men principen är den samma. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 För ett tag sedan testade jag och min kompis att göra detta. Vi gjorde det lite slarvigt och sanbbt, men vi klippte till en ram som min kompis sen satte framför mitt ansikte. I datorn sedan så tog vi de som syntes innanför ramen vid ett visst tillfälle och kopierade det och gjorde en egen ram, med den bilden i och använde sedan AfterEffects:s "motion tracker" för att få allt att följa den riktiga ramen. Se resultatet på http://home.no/orangelab/ram.mov 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 snyggt jobbat med klippet!=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rydén Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 jaja, så ni la typ en bana för den urklippta bilden så att den följer hela tiden ramen? Ungefär lika som när man vill att en text skall följa efter ett föremål etc? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Precis. Ett bra tips när man skapar sin ram är att den är välgjord och att den i hörnen har något slags märke som man kan använda när man "trackar" den sen. Det gör att ditt program kan "tracka" mycket mer noggrant. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilcans Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Snyggt! Det är en cool effekt, fast de utnyttjar den ju lite snyggare i reklamfilmen. :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreasb Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Verkligen tjusigt!! Vilket program användes för detta? Ha det underbart! Andreas [citat=orange]För ett tag sedan testade jag och min kompis att göra detta. Vi gjorde det lite slarvigt och sanbbt, men vi klippte till en ram som min kompis sen satte framför mitt ansikte. I datorn sedan så tog vi de som syntes innanför ramen vid ett visst tillfälle och kopierade det och gjorde en egen ram, med den bilden i och använde sedan AfterEffects:s "motion tracker" för att få allt att följa den riktiga ramen. Se resultatet på http://home.no/orangelab/ram.mov[/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 [citat=andreasb]Verkligen tjusigt!! Vilket program användes för detta? Ha det underbart! Andreas [citat=orange]För ett tag sedan testade jag och min kompis att göra detta. Vi gjorde det lite slarvigt och sanbbt, men vi klippte till en ram som min kompis sen satte framför mitt ansikte. I datorn sedan så tog vi de som syntes innanför ramen vid ett visst tillfälle och kopierade det och gjorde en egen ram, med den bilden i och använde sedan AfterEffects:s "motion tracker" för att få allt att följa den riktiga ramen. Se resultatet på http://home.no/orangelab/ram.mov[/citat][/citat] Riktigt snyggt! Skulle chansa på After Effects eftersom att han skrev det. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.waga Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Skitläckert! Verkligen en snygg effekt som än så länge inte är överanvänd.. ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts