Gå till innehåll

Recommended Posts

Om den kör samma batterier som Legria HF200 så lär detta fungera: http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/bp-809-ersattningsbatteri.html

 

Annars kan du alltid kolla upp andra alternativ på pricerunner.se

 

Scandinavianphoto verkar ha mest axelstativ: http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6294879

 

Men kolla också in Cyberphoto, Rajala, Kaffebrus etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

ok tack för hemsidan med batteriet, jag har dock en fråga angående kameran som jag ska köpa (canon hf s200)... vad är max FPSen på den och hur mycket shutterspeed kan den ha som max?

Sådana tekniska specs brukar stå på affären du köper den ifrån.

 

Max slutartid är 1/2000s och frameraten kan växlas mellan 25p och 50i på PAL-varianten.

 

Ibland kan det löna sig att googla själv först och spara frågor till sådant som är lite svårare att hitta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det säger dom för att dom kör med NTSC, då är det 30 eller 60 som gäller. I Sverige kör vi PAL och då är det 25 eller 50 som gäller. Du får alltså exakt lika mjuk slow motion som de får. Dock så håller dessa format på att suddas ut nu när HD har kommit, på min kamera kan t.ex välja om man vill köra NTSC eller PAL. Då kan man alltså få 60 fps till 25 fps vilket ger lite mer slow-motion. Slutaren kommer du nästan aldrig behöva ha på tvåtusen om du inte använder twixtor eller liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm blev smått förvirrad rörande titeln.

 

Blockbatteri brukar, så vitt jag erfarit, batterier kallas som är större än de gängse kamerabatterier man normalt använder och de brukar vara fristående från kameran. Ofta använda tillsammans med filmkameror d.v.s. 16mm och 35mm kameror så väl som RED och Viper m.m.

 

Men kanske är blockbatteri en term man kan använda på alla fyrkantiga batterier?

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...