Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska förhoppningsvis börja på Hyper Island (OT: men någon annan som funderar på att börja - give me a shout! :) ) till hösten och är nu på jakt efter en bra laptop att göra allt mitt arbete på. Min stationära känns lite bulky och jobbig (börja även få ett par år på nacken) så har därför siktat in mig på att göra allt arbete på en laptop istället.

Har alltid varit en pc guy and skulle helst stanna så (skulle helst slippa allt krångel med bootcamp också om man kör mac eftersom jag använder 3ds max).

Det jag kommer använda datorn till är framför allt After Effects och 3ds max. Mest motion graphics och animering i dessa 2 men antagligen en hel del redigering av dslr material också. Ni som sett min tråd i video forumet har säkert märkt att jag gör lite allt möjligt.

Har inte jätte bra koll på hårdvara så tips vällkomnas.

Hade tänkt köra med win7 64bit och cs5.

Har just nu xp och 4gb ram och det blir rätt segt ibland. Har dock vant mig vid att jobba i 1/4 res i ae.

Så minst 8gb iaf hade jag väll tänkt.

Hårddisk på runt 1tb

Har en HP Probook 5310m och gilla verkligen storleken på den. Lätt att kunna ta med sig överallt. Gärna något liknande i storlek och vikt om möjligt.

Inte exakt koll på budget eftersom jag inte har någon aning om var priset brukar ligga men helst inte över 10 000kr.

Någon som har tips eller något mer (utöver ram, processor,hdd) man behöver tänka på?

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...