Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tony, Jonathan och Sonny är vid 20 års åldern och bor i en pittoresk förstad. Alla tre kommer från en mer eller mindre trasig familj med missbruk och våld. Deras vardag blir allt tråkigare och dom fördriver tiden med diverse droger. En dag bestämmer dem att dom ska göra en utflykt, ett äventyr. Dom börjar packa för att ge sig av, dom använder cyklar för att ta sig fram. Efter en stund cyklande kommer dem fram till en okänd ö/reservat. Dom bestämmer sig för att ta sig över till ön/reservatet men strömmen i vattnet är alldeles för stark.

Kommer dom att lyckas ta sig över till ön? Och vad finns det på den här mystiska ön?

Men viktigaste! kommer deras vänskap att sättas sig på prov?

Denna film handlar om vänskap, missbruk, hat och sorg. Det kan låta väldigt tragisk men den har ett dolt djup i sig. Den bygger också på egna erfarenheter.

Kommentera gärna!

MVH Jimmy

Postad

Tja.

Ja visst kan det vara kul o se, men det är omöjligt att gissa vad det kommer handla om när du bara säger: "Kommer dom att lyckas ta sig över till ön? Och vad finns det på den här mystiska ön?

Men viktigaste! kommer deras vänskap att sättas sig på prov?

Denna film handlar om vänskap, missbruk, hat och sorg. Det kan låta väldigt tragisk men den har ett dolt djup i sig."

Om du har tänkt mer kring historien och vad som kommer hända Tony, Jonathan och Sonny skriv det! Vad är det dold djupet? Vad händer med deras vänskap?

Postad

Det jag menar med "kommer deras vänskap att sättas sig på prov? " är att det kommer uppstå konflikter på ön. Dom kommer vilse? iaf så har jag börjat på ett manus nu till den här synopsis. Tack för eran feedback! :)

Postad
Ah. Det brukar ingå i synopsis nämligen.

Btw heter det filmmanus (ingen särskrivning)

;)

Jaha det visste jag inte :p grejen är att jag inte har ett riktigt slut ;) Tack för rättstavningen :)

Postad
Jaha det visste jag inte :p grejen är att jag inte har ett riktigt slut ;) Tack för rättstavningen :)

det kan ofta vara ett problem när man skriver manus, att man inte har ett slut. så därför ska man ha hela historien med ett slut klart för sig innan man börjar skriva, och ett hjälpmedel till detta är att skriva olika synopsisar :D

Postad
det kan ofta vara ett problem när man skriver manus, att man inte har ett slut. så därför ska man ha hela historien med ett slut klart för sig innan man börjar skriva, och ett hjälpmedel till detta är att skriva olika synopsisar :D

Indeed! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...