Gå till innehåll

Dramafilm - Blunt Dignity 2 (18 sidor)


Otto93

Recommended Posts

Här kommer mitt manus till våran (ALON Productions) kommande, First Blood-inspirerade, drama-film. Detta är uppföljaren till Blunt Dignity som vi gjorde julen 2009. Den finns på YouTube, bara att söka på Blunt Dignity. Kom gärna med synpunkter på vad som är bra och vad som kan göras bättre :D. Manuset är på engelska bara så att ni vet.

Blunt Dignity 2 (New version).pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag började kolla på Blunt Dignity på youtube. Jag kollade inte klart, det var för dåligt foto. Jag bryr mig inte så mycket men det såg ut att vara filmat med en handhållen, billig DV kamera. Ljuset var frukansvärt dåligt och vinklarna tråkiga.

 

Kortfattat fixa en fotograf som vet vad han gör. För vettigt foto, kolla de filmer jag varit med och gjort. Du hittar dem på vår facebook-grupp sida i min signatur.

 

 

Nu till Blunt Dignity 2 manuset. Jag slutade läsa efter 3 sidor, sen skummade jag resten. Det enda jag kan säga: för mycket dialog. Är det inte en action du vill göra? Jag älskar Tarantions filmer, skitmycke dialog men det är enormt svårt att skriva. Börja inte där. En tumregel jag lärt mig är att kan du visa vad som händer i bilder är det alltid bättre än att någon säger det. Exempel läs mitt manus jag skriver på nu så fattar du att dialog inte behövs.

 

Rambo filmer är det bästa jag vet så jag vill gärna se filmer som tar inspiration från dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Tack för feedbacken, det är en dramafilm som vi ska göra så det ska vara mkt dialog och eftersom filmen blir runt 25-30 minuter så måste vi ha rätt mkt dialog för att storyn ska bli begriplig. Både BD och BD 2 är lika Rambofilmerna vilket jag gillar :D. Som i BD ska det vara tillbakablickar från kriget i 2:an också.

 

I BD så filmade vi med stativ och vissa scener handhållet och kvalitén var inte den bästa. Jag tror inte vi har råd att anlita en proffsfotograf och till den nya har vi utvecklats en del, filmen gjordes ändå för mer än ett år sedan. Vi har bl.a. börjat filma i HQ istället för SQ, lärt oss lite stativtricks, köpt en ny mikrofon och blivit bättre helt enkelt.

 

Vad tyckte du om själva dialogen förresten?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...