Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skulle vara kul om ni ville kolla igenom mitt första musikvideo-projekt. Projektet i sig hade ingen budget att tala om. Vi sköt med min Canon EOS 7D + gluggarna Canon 50mm 1.4 och Tokina 11-16mm 2.8. Filmat med 50fps och sedan konverterat till 25. Kommentera gärna! :)

GOD JUL på er!

MVH

Thomas

• 2 weeks later...
Posted

Gillar det skarpt! Fick en riktigt skön känsla när dom var ute och sprang. Skulle hemskt gärna ta din mail eller dylikt då jag har en del frågor ang. effekter osv som du använt dig utav. (Kollade vad du gjort tidigare, snyggt!)

/Lucas

Posted

Ok, eftersom den här var din första musikvideo skullr jag kunna säga att det är bra, jäkligt bra gjort, sköna effekter osv. Bra redigering, men det hela känns ganska förvirrande, jag kollade på den och såg allt som hände, men det kändes inte som att den hade den rätta powern, utan allt kändes lite lättsamt psykedeliskt bara. Hade låten varit lugn och alldeles platt rakt igenom, hade jag förmodligen inte sagt något illa alls dock, utan det känns bara som om låten inte rullade i samma svängar som själva videon.

Men okej, utan direkt budget och utan att det kommer från ett företag så tycker jag det är bra, rent tekniskt sett, rent visuellt är det fint, men syncen med musiken och det som visas på skärmen känns inte helt vattentätt.

Posted

OJ kul med respons, Tack! :)

@Lucas: Tack, kul att du gillar det. Visst vi fixar mail på ngt sätt :)

@Smörgåsmannen: Intressant kommentar. Känns lite som att vi pratar om två olika ljudspår. ;P

Det är ju lite synd att du inte tycker att videon synkar med låten för det är ju det som betyder något när man mekar musikvideor :)

Gott nytt på er!

Posted

Videon i sig var bra, tycker att den passar till låten men själva fotot och färgkorren var helt underbar. Tycker ni i vissa bilder fått till en riktig RED-look, skarpt trots kort skärpedjup hela vägen. Av ren nyfikenhet, vad är det färgkorrat i?

Posted

Riktigt snygg video :) Jag själv skulle ha prövat att ha början av video i svartvitt ända tills utomhusscenerna kommer. Eftersom de sympoliserar (enligt mig) en "romatiserad" bild av livet för paret, ett liv som kanske inte går att få tillbaka. Jag kan ju helt fel därför skulle vara roligt och höra hur din tanke var med berättandet av musikvideon, varför du valde dessa scener m.m. Känns verkligen som du har ansträngt dig för att levera en bra berättelse och inte bara en musikvideo rakt upp och ner. Riktigt bra jobbat :).