Gå till innehåll

Flashbulb Memories - 7:40 Allvarlig film.


daarco

Recommended Posts

Det blev alldeles för enformigt. Känns som om jag spenderat en dag som överviktig tillsammans med en hammare och otillräcklig ljussättning.

Gillar dock fotot, däremot blev det lite väl skakigt i vissa klipp, men ingenting alltför farligt. Började skippa lite delar mot mitten av filmen, men den stängde jag ner det när Negativ-effekten dök upp.

 

Hoppas ni inte tar illa upp, men jag föredrog helt klart Star Wars framför detta. Känns som om ni lämnat eran safe-zone och gått vilse lite på vägen. Däremot gjorde ni det inte dåligt, det blev ju ändå en helt okej kortfilm. Men konst skulle jag inte kalla det. Konstfilm i övrigt finner jag helt överskattat och förstår mig sällan på - Så kanske får ni bättre respons av någon annan :D Men på den här sidan ser jag hellre Darth Vader på en åker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack tack, jag hörde bara de bra sakerna : )

 

Nä, men det var ett stort experiment. Jag gillar att göra enkla, raka historier. Detta var något som jag aldrig skulle ha kommit på tanken att göra i vanliga fall. Men man måste ju prova : )

Sen undrar jag...skrattade du något? Jag är jätteintresserad av att veta om tittare stter och tror att de inte får skratta (om det skulle tycka något var kul).

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker också att filmen blev lite enformig. Men Ljudet och bilden har ni gjort jättebra. Sen så skrattade jag faktiskt när de låg en potatis skalare i lådan :) samt när han fick pirat lappen. Inte sett denna darth vader på en åker men får spana in den! xD

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite enformig.

Jo, det kan ju vara så. Vi försökte visa en person med svår depression, vet inte om det skulle ha funkat med för mycket liv och rörelse. Vi arbetade för att få en grå och tråkig värld. Men man ska ju inte ha för mycket av det heller. Då orkar ju ingen titta.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Gillade kontrasten mellan komedi och "The Shining". Ni lyckades bra med att kombinera komedi med ett tungt ämne, självmord. Det är en rätt känslig balansgång.

Så, jag uppskattade den mycket. Skrattade några gånger. Både nervöst och förnöjsamt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...