Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej alla duktiga filmskapare där ute!

När jag ska överföra filmen från DV kameran till datorn så blir resultatet "taggigt" det blir alltså

inga pixlar utan just taggigt. Specielt i scener där det är snabba rörelser, detta händer bara när

jag tar in filmen som DV.avi programmet jag använder är både Premeire pro samt Premiere Elements. Jag

har provat att ta in filmen i programmet My dvd och fånga det i MPG2 då får jag inte detta fenomen.

Jag har två DV kameror en Sony TRV 420 Digital8 samt en ny Sony DCR-PC109. Båda ger samma fel.

Hoppas på hjälp från er.

MVH Mikael Bengtsson

Posted

Det är inget fel på överföringen! taggiga kanter beror på att materialet är interlace:at (anpassat för en vanlig tv), Du kan deinterlacea materialet om du ska visa materialet på en monitor.

Ska det visas på en tv behöver du inte bry dej om det!

• 1 month later...
Posted

[citat=Mr.Man]Det är inget fel på överföringen! taggiga kanter beror på att materialet är interlace:at (anpassat för en vanlig tv), Du kan deinterlacea materialet om du ska visa materialet på en monitor.

Ska det visas på en tv behöver du inte bry dej om det![/citat]

Jag måste tacka dig, du löste ,mina problem

ps: Tack för 3d max guiderna också

Posted

Jag har samma problem fastb tvärtom. Alla format (utom på DVD och i AVI format). Jag förstår inte varför. Men en sa att det kunde bero på att streamningen till datorn från kameran är för långsam. Jag för stod inte vad han menade men testa på en "snabbare" dator.

Hoppas det var till någon hjälp :)