Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Från september månad 2007 till augusti månad 2009 framställde Triple T Productions en film med titeln "Vägen längs med bäcken". Första versionen av filmen blev 3 timmar och 8 minuter lång, därefter krashade hela vårt system. Först nu har vi lyckats återskapa allt material, och har länge funderat på vad vi skulle göra med det kolossala projektet. Produktionen var en enorm utveckling, så vissa klipp håller lite lägre standard än andra, men projektet var ytterst ambitiöst och det hade varit synd att enbart slänga det hela. Så vi bestämde oss för att släppa en teaser trailer och se vad reaktionerna blir. Om responsen är positiv kommer vi senare släppa en 2 timmars version av filmen i serieform på internet.

Så varsågod, titta och säg gärna vad ni tycker!

OBS: Kvalitén kanske inte är den mest perfekta, då vi fortfarande har lite strul, men den klara produkten kommer att visas i glänsande 720p!

Hjärtligt tack!

• 2 veckor senare...
Postad

Jag tror att 3 timmar är alldeles för långt med tanke på produktionsvärdet. Vissa klipp såg snygga ut, men den större majoriteten såg ut som en projektfilm gjorda av grundskoleelever (Dock kan jag ju inte tala för hela filmen).

Första scenen på trailern var dock överexponerad och hade inkorrekt vitbalans. Såg inte ens ut som ni gjort något försök till att korrigera sånt i Post (rekommenderas). Skådespelet verkade ganska amatörmässigt, antar att ni tagit det första bästa vad gäller Cast. Fotot är väldigt B och ljussättning ser ut att vara obefintlig.

Tyckte dock att musiken var bra :)

Postad

Tack!

Oja, det är det. Och då var vi lite sämre än vad jag trodde, då vi var högstadieelever när vi inledde filmandet. :P

Ja visst är den det, och eftersom vi endast lyckats fiska fram den renderade versionen som renderades till dvd, med en ganska kass codec, krushades bilden ganska mycket när jag försökte fixa till den scenen. Vi tyckte det såg snyggt ut då, men somsagt, man utvecklades ju under tiden. Skådespelarna är amatörer, men angående huvudrollen ska man verkligen inte dumma hunden efter håren, då jag fortfarande tycker att han gör rollen som en ganska miserabel, tystlåten, handlingsförlamad och mobbad person lysande! Många biroller gör även sitt jobb mycket bra, så förutom statisterna och de mindre rollerna var det nog inte på "första bästa" nivån! Men man kanske har en alldeles för starka personlig relation till filmen för döma detta idag. :p

Vi ljussatte många scener, få visas dock teasern, så ja det stämmer i viss mån.

Kul med en reaktion! Tack för kommentaren om musiken , då har man gjort något rätt i alla fall!

Postad

Du har ju något intressant på gång, kul att du leker med idéer. Självfallet behövs en del effekter slipas upp och visa andra grejer också, men ni började ju som sagt som högstadieelever när ni filmade. Så det skulle jag gärna vilja se en liten förändring. Hoppas det går bra för er!

Postad

Kul o höra! Ja, man kan ju se om man kan göra någonting med den! Ja precis, jag ser ju tusen saker bara i teasern som jag nu skulle kunna förbättra!

Tack så mycket! Jag börjar känna mig mer och mer taggad på att försöka rusta upp det här projektet.

Om det är någon som skulle vara intresserad av historian är det bara att fråga. Jag ville inte fylla hela tråden med en massa text till att börja med. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...