Ufabulum Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 En säregen detektiv skuggar en misstänkt cd-innehavare.. Gjordes för 1½ år sen och då var det meningen att den här filmen skulle va en kortfilm i ett underligt barnprogram som aldrig blev av. En inte så seriös film med berättarröst utan manus. Men det funkar och jag hoppas att åtmindstonde någon tycker den va lite kul :). Kommentera gärna även ifall ni tyckte filmen bäst kan jämföras med 3kg julgransbelysning liggandes i en gryta med wokad rabarber. Så ladda ner nu! ______________________________________ --> http://www.sprocket.se/media.php?id=314 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 0 Quote
Jonathan Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Ärligt talat så gillade jag den inte alls. Däremot kollade jag på "blåbärsplockaren" vilken jag tyckte va riktigt cool! Alltså, jag har en svaghet för filmer som är riktigt jädra mongo, vilket den här på alla sätt var. Men vafan vad det där som hände men av dom där gimpsarna efter att den hade återupplivit??? hahahaha iaf var det jävlit skumt. 0 Quote
Ufabulum Posted December 28, 2004 Author Posted December 28, 2004 Oj, jag tror att det luktar uppföljare till blåbärsplockaren! Denna gång ska det dock bli något seriöst och manus ska det skrivas å, jag känner på mig att det är något alldeles speciellt med blåbärsplockar-franchisen.. :). Förresten så har vi endel osläppta mongofilmer, men vi får väl se vad framtiden bär i sina frenetiskt rektangulära byracksgropar. 0 Quote
r0cker01 Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Ja du....vad ska man säga....."Va fan va det där" sammanfattar nog det jag tycker. Och sen har jag bara en liten fråga ang "Blåbärsplockaren" - Varför? Filmens höjdpunkt(er) var väl endå effekterna som trillade in lite då och då, skulle nog gissa på att skaparen enbart byggde upp filmen runt"specialeffekterna", inget annat (egen gissning) Fotnot: Jag har blivit lite trött på filmer som enbart innehåller :1st videokamera, 1st människor, 1st skog. På tok för oseriöst. Så jaaa...."3kg julgransbelysning liggandes i en gryta med wokad rabarber" är inte dåligt beskrivet :) 0 Quote
Mr.Man Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Det positiva är att det inte blev något barnprogram! positivt för barnen alltså ;) 0 Quote
_nemo_ Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Ja de va inge vidare de här..........de ja skratta åt va när han halka...men de gjorde ni inte ens me flit va?? :) 0 Quote
Santafantasma Posted December 29, 2004 Posted December 29, 2004 jag måste faktiskt också säga min mening, och den är att det här var en av de sämsta filmer jag sett... 0 Quote
Mini-Sinki Posted December 29, 2004 Posted December 29, 2004 Jaaa.... Vad ska man säga? Det var inte det bästa jag sätt men inte heller den sämsta (tror jag). 0 Quote
Knodel Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Den var jätte bra!! kommisarie Knodel såg en gubbe som "pillade"! :D Mycket rolig och inspirationsfull! Jag håller på med en uppföljare med en liknande skådepelare. 0 Quote
leafmonkey Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Haha, ja denna filmen var väldigt rolig! 0 Quote
sir_flint Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 ja du. inte sett någon film på länge som har en sådan dålig dramaturgi. Troligen så skulle jag tycka synd om mig själv om jag la ner ett helt dv band och ett antal timmar för att spela in en sådan film. och tack för att det inte blev ett tv program, Du har just räddat världen. 0 Quote
Mac Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Ja, vafan va det där,!!!! så sammanfattar jag det också. Okej det är kul att man har intresse och så, men det där passerade gränsen. Totalt värdelös !! 0 Quote
Black Star Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Ta inte illa upp men personligden så tyckte jag att den var extremt genom dålig... 0 Quote
Oliver Sundström Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Tyckte knodel var mycket dålig men blåbärsplockaren var grymmt cool längtar efter uppföljare 0 Quote
Broman Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Blåbärsplockaren var lite seg... Kunde blivit bättre med lite mer action och mindre vinklar när folk sprang/gick omkring. 0 Quote
Broman Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 "Kommisarie Knodel and the man with the silver cd" var jäkligt dålig... 0 Quote
Black Star Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Bärplockaren var rätt ok men kunde ha blivit bättre. Det plötsliga slutet förstörde väldigt mycket... 0 Quote
Recommended Posts