Jump to content

Recommended Posts

Posted

En säregen detektiv skuggar en misstänkt cd-innehavare.. Gjordes för 1½ år sen och då var det meningen att den här filmen skulle va en kortfilm i ett underligt barnprogram som aldrig blev av. En inte så seriös film med berättarröst utan manus. Men det funkar och jag hoppas att åtmindstonde någon tycker den va lite kul :). Kommentera gärna även ifall ni tyckte filmen bäst kan jämföras med 3kg julgransbelysning liggandes i en gryta med wokad rabarber.

Så ladda ner nu!

--> http://www.sprocket.se/media.php?id=314

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Posted

Ärligt talat så gillade jag den inte alls. Däremot kollade jag på "blåbärsplockaren" vilken jag tyckte va riktigt cool! Alltså, jag har en svaghet för filmer som är riktigt jädra mongo, vilket den här på alla sätt var. Men vafan vad det där som hände men av dom där gimpsarna efter att den hade återupplivit??? hahahaha iaf var det jävlit skumt.

Posted

Oj, jag tror att det luktar uppföljare till blåbärsplockaren! Denna gång ska det dock bli något seriöst och manus ska det skrivas å, jag känner på mig att det är något alldeles speciellt med blåbärsplockar-franchisen.. :). Förresten så har vi endel osläppta mongofilmer, men vi får väl se vad framtiden bär i sina frenetiskt rektangulära byracksgropar.

Posted

Ja du....vad ska man säga....."Va fan va det där" sammanfattar nog det jag tycker.

Och sen har jag bara en liten fråga ang "Blåbärsplockaren" - Varför? Filmens höjdpunkt(er) var väl endå effekterna som trillade in lite då och då, skulle nog gissa på att skaparen enbart byggde upp filmen runt"specialeffekterna", inget annat (egen gissning)

Fotnot:

Jag har blivit lite trött på filmer som enbart innehåller :1st videokamera, 1st människor, 1st skog. På tok för oseriöst.

Så jaaa...."3kg julgransbelysning liggandes i en gryta med wokad rabarber" är inte dåligt beskrivet :)

• 2 weeks later...
Posted

Den var jätte bra!! kommisarie Knodel såg en gubbe som "pillade"! :D Mycket rolig och inspirationsfull! Jag håller på med en uppföljare med en liknande skådepelare.

• 6 months later...
Posted

ja du. inte sett någon film på länge som har en sådan dålig dramaturgi.

Troligen så skulle jag tycka synd om mig själv om jag la ner ett helt dv band och ett antal timmar för att spela in en sådan film.

och tack för att det inte blev ett tv program, Du har just räddat världen.

• 2 weeks later...
Posted

Ja, vafan va det där,!!!! så sammanfattar jag det också.

Okej det är kul att man har intresse och så, men det där passerade gränsen.

Totalt värdelös !!