pbeck Postad 2 september 2010 Postad 2 september 2010 Halloj, Loopia Webbhotell har en reklamfilmstävling t.o.m. September i år. Vi är ett av de medverkande bidragen ( ). Vi har spelat in den med en Canon 550d i 1080p/24fps under en dag i Nackareservatet i Stockholm. Vi hade en extremt låg budget så den enda utrustningen vi hade var i princip kameran, ett stativ och en 3,5mm mic för 35.- från Claes Ohlsson. Det enda som gav vissa problem var solen som ibland tittade fram och slog alldeles för hårt på skådespelarna. Tänkte det kunde vara kul att se lite kortfilm inspelad med en DSLR från budgetsegmentet. Mvh, Pelle 0 Citera
jolt_jokern Postad 2 september 2010 Postad 2 september 2010 den var riktigt bra tycker jag! förvånansvärt bra ljud för en mic för 35 spänn tycker jag :P 0 Citera
Robert Brolin Postad 2 september 2010 Postad 2 september 2010 håller med föregående! :) men undrar en sak, det ploppar ju upp bidrag till olika filmtävlingar lite då och då här, någon som vet någon bra sida eller något där man kan se kommande filmtävlingar som man kan vara med i? ;) 0 Citera
Youtube Postad 3 september 2010 Postad 3 september 2010 Vissa är så jäkla sköna! Ta denna till exempel: 0 Citera
Bleckert Postad 3 september 2010 Postad 3 september 2010 Har kollat typ alla och jag tycker alla ser riktigt dåliga ut. Man skyller på låg budget men det är ju idéerna som suger samt att ingen tagit sig tid att göra filmerna utan bara slängt ihop något. Det är inte så att man får bättre idéer för att man har en stor budget. pbecks film tycker jag dock var den bästa av dem, inte helt 100 men bra både i ide och genomförande. 0 Citera
barnholdt Postad 3 september 2010 Postad 3 september 2010 Klockren, tyckte om den. Bra val av vinklar snyggt klippt, bara att kämpa på. Kan passa på att tacka för att någon för en gång skulle la upp en film utan blod, rymdskepp, ninjadans eller krutrök. :) 0 Citera
pbeck Postad 3 september 2010 Författare Postad 3 september 2010 Tack för alla positiva kommentarer! Vad gäller det här med en samlingssida för filmtävlingar tycker jag det också vore en strålande idé! Frågan är bara om det finns tillräckligt många tävlingar i Sverige för att motivera / göra det möjligt med en sån webbsida... 0 Citera
Pace Postad 9 oktober 2010 Postad 9 oktober 2010 Fick precis reda på att ni vann en bil, grattis! :) :D (Så jävla kul att någon från Voodoo Film dessutom vann. Jag är lite stolt måste jag erkänna. ;)) 0 Citera
CrimeTimeTV Postad 11 oktober 2010 Postad 11 oktober 2010 ...och en 3,5mm mic för 35.- från Claes Ohlsson. Vad var det för mic exakt? Den verkade vara väldigt prisvärd iaf och bidrog mycket till en i övrigt toppen film. Hälsningar från en fellow DSLRer 0 Citera
pbeck Postad 11 oktober 2010 Författare Postad 11 oktober 2010 Det stämmer bra att vi vann, känns helt overkligt! Och tack för all positiv feedback - det gör det extra kul! Vad gäller micen så tror jag att det är en så här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=155162124 med en förlängningssladd. I råfilerna finns en ganska påtagligt hissande, men med youtube-kvalitet och lite extra ljudspår på det är det inget som hörs för tydligt i slutresultatet tycker jag. 0 Citera
barnholdt Postad 13 oktober 2010 Postad 13 oktober 2010 Det stämmer bra att vi vann, känns helt overkligt! Och tack för all positiv feedback - det gör det extra kul!......... Stort grattis till er, hoppas det här kommer sporra er lite extra :) 0 Citera
hansemansen Postad 16 november 2010 Postad 16 november 2010 Det stämmer bra att vi vann, känns helt overkligt! Och tack för all positiv feedback - det gör det extra kul! Vad gäller micen så tror jag att det är en så här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=155162124 med en förlängningssladd. I råfilerna finns en ganska påtagligt hissande, men med youtube-kvalitet och lite extra ljudspår på det är det inget som hörs för tydligt i slutresultatet tycker jag. Bra film - Grattis! Min Canon hv20 har kass microfon så förväntansfullt åkte jag till clasohlson för att köpa denna mic. Inpluggad så ger den ingen signal. Tycker jag kan läsa mig till att den skall funka "plug n play"?? Någon som kan hjälpa mig?? Tack! Hansemansen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.