nimax Postad 29 juli 2010 Postad 29 juli 2010 Hej! Har en Sony VX2100 som jag filmat några filmer med, har aldrig varit några problem med den förut. Men nu när jag ska lägga in filmerna på datorn så hittar inte datorn kameran. Annars så brukar datorn hitta kameran direkt och det kommer upp en ruta där man får välja vad man vill göra, men nu kommer det alltså inte upp något. På kamerans display så står det att kameran är ansluten, och har alltid bara varit att stoppa i firewire kabeln och plocka ut de material man vill ha. Någon som vet varför kameran inte inte hittas av datorn? Tack på förhand! 0 Citera
SuperLinoPuro Postad 2 augusti 2010 Postad 2 augusti 2010 hej! Jag upplever exakt samma problem! Har du haft några framgångar? 0 Citera
Max_H Postad 16 augusti 2010 Postad 16 augusti 2010 Syns den i enhetshanteraren? 1. Testa ex Windows Moviemaker. 2. Testa annan dator. 3. Testa annan DV kabel. /Max 0 Citera
nimax Postad 19 augusti 2010 Författare Postad 19 augusti 2010 Syns den i enhetshanteraren? 1. Testa ex Windows Moviemaker. 2. Testa annan dator. 3. Testa annan DV kabel. /Max Har gjort allt detta och inget har visat sig fungera :( 0 Citera
Max_H Postad 22 augusti 2010 Postad 22 augusti 2010 Då är nog dessvärre FW-porten på kameran död. Vilket KAN vara DYRT på den modellen (om kretskortet är bränt). Sista åtgärd som test kan vara mot en annan kamera med fungerande FW-port. //Max 0 Citera
nimax Postad 22 augusti 2010 Författare Postad 22 augusti 2010 Okej .. Det kanske hade vart bäst att köpt sig en billig dv-kamera som man kan använda när man ska lägga in materialet på datorn då.. ! Får forska vidare i det här och se om jag kan hitta någon annan lösning annars .. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.