audition Postad 2 augusti 2010 Författare Postad 2 augusti 2010 Ska jag kasta skiten i väggen. Kamera spelar in i HDV och ut kommer små j-vla m2t filer som inte PPro CS5 klarar av. Jämt jämt jämt felmeddelanden och jämt jämt jämt osynkat ljud. Kolla in bilden så ser ni min vardag... 0 Citera
Max_H Postad 2 augusti 2010 Postad 2 augusti 2010 We're working on it... Datavideos burk gör något med filerna som PPro inte gillar. Är precis tillbaka i världen som har internet snabbare än ett 3G modem. Kan du skicka en av M2t-filerna igen? //Max 0 Citera
audition Postad 2 augusti 2010 Författare Postad 2 augusti 2010 Stackars dig - Slut på semestern :-) Jo jag ska skicka en fil 0 Citera
audition Postad 24 augusti 2010 Författare Postad 24 augusti 2010 Vill bara meddela att en ny Firmware har kommit till minnsekortinspelaren från Datavideo och nu verkar det funkar bra med importen till PPro CS5. 0 Citera
Max_H Postad 24 augusti 2010 Postad 24 augusti 2010 Kanon! Hade ingen aning.... Tack för info. //Max 0 Citera
PontusAlbrecht Postad 27 augusti 2010 Postad 27 augusti 2010 Ni kanske redan har listat ut det nu men se alltid till att klippet är importerat i rätt framerate, dvs att om kippet är filmat i 25 fps så har premiere ibland en viss tendens att köra klippet i 30 fps. Om ljudet då är uppspelat korrekt kommer det bli osynkat. Väldigt simpel grej men något som jag själv har missat många gånger. 0 Citera
audition Postad 27 augusti 2010 Författare Postad 27 augusti 2010 å fan. Det ska jag tänka på. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.