filma Postad 7 juni 2010 Postad 7 juni 2010 Tjenare, någon som vet något Panasonic HDC-SD60 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=563860). Verkar vara en schysst kamera i rätt prisklass för mig (max 5000). Någon som testat den? Tips på andra videokameror är också välkomna. Blir första videokameraköpet, tidigare använt en gammal som vi haft i familjen länge. Vill gärna att det ska gå att ställa in mycket själv men ändå inte helt omöjlig att använda edit: Får gärna vara hög fps på kameran. //Filma 0 Citera
sparq Postad 31 juli 2010 Postad 31 juli 2010 Säg till om fortfarande nyfiken på HDC-SD60. Kan berätta om den för jag har den. 0 Citera
Zalathos Postad 2 augusti 2010 Postad 2 augusti 2010 Jag skulle inte ha köpt den.... Finns ingen möjlighet till objektiv eller manuella inställningar. Iallfall inte många. Men eftersom budgeten är 5000kr är det väll okey, finns bättre kameror dock. 0 Citera
sparq Postad 5 augusti 2010 Postad 5 augusti 2010 Jag skulle inte ha köpt den.... Finns ingen möjlighet till objektiv eller manuella inställningar. Iallfall inte många. Men eftersom budgeten är 5000kr är det väll okey, finns bättre kameror dock. Nä inställningsmöjligheterna är ju begränsade. Man kan ställa in slutare och bländare tror jag det är, men inte samtidigt. Och det finns manuellt fokus. Går bara att spela in i 1080i och det kan göra att man vill konvertera innan redigering och konvertering av interlaced kan ju vara rätt problematisk. Samtidigt vid bra konvertering kan det ju vara möjligt att få till bra slowmotion då den filmar i 50 bps. Sedan är bruset vid halvbra belsyning inomhus rätt högt och kontrasten blir då också rätt dålig. Är stark inomhusbelysning eller utomhus som gäller. Vad är det för kameror som är bättre i prisklassen? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.