Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En trailer på våran kommande Star Wars fanfilm som vi har hållit på med i ca 1 år.

Budget: ca 7000 kr

Allt i filmen förutom vissa 3D-modeller har vi gjort själva.

Handlingen utspelar sig just efter Imperiet har tagit kontroll över galaxen och vi får följa två jediriddare i jakt på andra som vågar motsätta sig Kejsarens imperie.

Postad

Jag är imponerad! Skulle gärna vilja se slutresultatet ! ^^

En sak jag måste däremot klaga på som jag själv vet är en av dem absolut svåraste. Och det är miljöerna XD En svensk åker är inget som enligt mig passar in i starwars universiet och jag är ännu en gång imponerad på att ni lyckades få tillgång till nån fabrik ( där det var massa rör och dem fäktades ) men fortfarande. En av dem största effekterna med just starwars är just miljön och känslan av en annan planet eller liknande ^^.

Men men, fortfarande bra juh! :D Tyckte när Rodianen pratade där i början vart skit snyggt gjort! Keep up the good work! :D

Postad

Jag tyckte det såg riktigt bra ut! men som tidigare nämnts så tycker jag att den svenska åkern förstör lite.

Hur lång är filmen?

Postad

Det ser helt okej ut. När han klipper till killen i början så bör ni göra nåt åt det klippet, det ser inte speciellt trovärdigt ut. Överlag ganska stelt skådespeleri. Ganska dåligt tempo för att vara en teasertrailer.

Oavsett så är det bra jobbat! Kom bara ihåg att med bra effekter så blir det automatiskt inte en bra film.

Ser fram emot att få se hela filmen! :)

Ta nu detta som konstruktiv kritik för det är väldigt kul att se när folk lägger ner sig och gör andra filmer än diskbänksrealism. ;)

Postad

tack för all kritik! Vi har verkligen jobbat med manuset för att få till en bra handling så inte hela filmen bygger på hur bra specialeffekterna är. Filmen beräknas bli ca 40 min lång.

Postad

Tycker det ser väldigt intressant ut :)

Just fanfilms för mig får ha det där amatörstuket i sig med halvdan greenscreen och tveksamma effekter. Däremot är det ju miljöerna som påpekats redan. Saker man borde banna från alla Star Wars fan films är ju just scenerna i skogen, gräsplan eller liknande - Det har gjorts hundra gånger och det ser lika fel ut varje gång.

Blir dock intressant att se slutresultatet :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...