rackelfilm Postad 3 maj 2010 Postad 3 maj 2010 Hej, vi var ute två dagar i februari och filmade skidåkning i Stockholms utkanter. Testade både Kodak Ektachrome 64T och Wittnerchrome 100D. Framkallat av Andec och scannat av Uppsala bildteknik. Redigering, post och grading av Rackelfilm. 720p här: 0 Citera
TomBombRiot Postad 3 maj 2010 Postad 3 maj 2010 Är det kanske Ekerö jag ser på några av bilderna? ;) Kul idé! 0 Citera
rackelfilm Postad 3 maj 2010 Författare Postad 3 maj 2010 Är det kanske Ekerö jag ser på några av bilderna? ;) Kul idé! Det stämmer! Vi filmade på Hagakullen, Ekerö och Liljeholmen. 0 Citera
cutecats Postad 3 maj 2010 Postad 3 maj 2010 Jävligt snyggt :) är väldigt noobig med super-8 men hur är det blåa på 0:32-0:41 gjort? Är det bara 64an som knasar sig lite eller är det gjort på ngt speciellt sett? 0 Citera
rackelfilm Postad 3 maj 2010 Författare Postad 3 maj 2010 Det är inget speciellt knep utan bara felaktig exponering på 64T, tror även att jag inte låste exponeringen utan lät Beaulieun jobba med sin automatik vilket inte är så bra mot snön. 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 3 maj 2010 Postad 3 maj 2010 Alltid trevligt att se det färdiga resultatet! Du har helt rätt i att exponeringen inte alltid var den bästa (om jag minns rätt). Sedan har jag för mig att all 64T inte filtrerades korrekt med dagljusfilter heller... eller är det jag som blandar ihop beställningar nu? 0 Citera
rackelfilm Postad 4 maj 2010 Författare Postad 4 maj 2010 Det stämmer Kent, det slarvades rejält med filtren i kylan och snön... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.