Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag ska exportera min film och fixa en EDL att lämna till grading. Har fått tipset att exportera ut filmen i så hög kvalité "som möjligt" och sen importera den, lägga upp klippen igen och exportera EDL därpå ihop med den filen.

Jag har filmat med en HV30-kamera (MPEG2) och blandat upp med en del super8-material (QT Prores)

Vore även praktiskt om jag sen kan konvertera filen, utan att förlora nåt, i t.ex. mepg stream clip, till QT Prores.

1. Vilken H264 preset bör man använda?

2. Förlorar man något på konverteringen?

Postad

Premier Pro kan inte exportera Prores dessvärre. Vad bör jag exportera i som inte komprimerar för att sen konvertera? Tips? MAX?

Postad

Quicktime animering, låg komprimering, stora filer. Dock funkar det sådär från Premier CS4. AfterEffects gör det bra.

Exportera som TIFF-sekvens funkar också.

Postad

Varierar, men ledorden är KEEP IT STUPID SIMPLE.

CMX 3600 är väl videospår med basic dissolver och 4 (eller är det 6) ljudspår. Gör ett kort test med coloristen så det funkar. AAF kan också funka beroende på vad han sitter i.

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...