ahdw Postad 25 april 2010 Postad 25 april 2010 Hej! Jag ska exportera min film och fixa en EDL att lämna till grading. Har fått tipset att exportera ut filmen i så hög kvalité "som möjligt" och sen importera den, lägga upp klippen igen och exportera EDL därpå ihop med den filen. Jag har filmat med en HV30-kamera (MPEG2) och blandat upp med en del super8-material (QT Prores) Vore även praktiskt om jag sen kan konvertera filen, utan att förlora nåt, i t.ex. mepg stream clip, till QT Prores. 1. Vilken H264 preset bör man använda? 2. Förlorar man något på konverteringen? 0 Citera
Kimster Postad 25 april 2010 Postad 25 april 2010 h264 är en förstörande komprimering, så ja, i teorin förlorar dig alltid med h264. Kan inte du inte använda Prores hela tiden? 0 Citera
ahdw Postad 27 april 2010 Författare Postad 27 april 2010 Premier Pro kan inte exportera Prores dessvärre. Vad bör jag exportera i som inte komprimerar för att sen konvertera? Tips? MAX? 0 Citera
Kimster Postad 27 april 2010 Postad 27 april 2010 Quicktime animering, låg komprimering, stora filer. Dock funkar det sådär från Premier CS4. AfterEffects gör det bra. Exportera som TIFF-sekvens funkar också. 0 Citera
ahdw Postad 28 april 2010 Författare Postad 28 april 2010 Hur funkar det med EDL, vad för inställningar gäller? Har inte gjort det förr. 0 Citera
Max_H Postad 28 april 2010 Postad 28 april 2010 Varierar, men ledorden är KEEP IT STUPID SIMPLE. CMX 3600 är väl videospår med basic dissolver och 4 (eller är det 6) ljudspår. Gör ett kort test med coloristen så det funkar. AAF kan också funka beroende på vad han sitter i. //Max 0 Citera
ahdw Postad 29 april 2010 Författare Postad 29 april 2010 Mmm mitt projekt är stupid simple. All video ligger numera på en "kanal", ljudet är nermixat till en kanal. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.