marcuselvin Postad 20 april 2010 Postad 20 april 2010 tjena har nyss skaffat mig en vx2100 de är dock inte pal utan ntsc kamera jag vet allt jag kan och inte kan göra för jag har en ntsc men jag vill veta vad jag ska göra för att få ut full kvallite på mina videos när jag sparar ut dom från redigerings pogram jag använde mest adobe premier ( och after effects ) men har oxå skaffat sony vegas 9.0 så jag kortar ner de, om de finns nån som vet vilka inställningar jag ska använda vore jag evigt tacksamm mvh marcus 0 Citera
plf66 Postad 21 april 2010 Postad 21 april 2010 Redigera dina filmer som NTSC, och visa dem som NTSC på en tv som klarar det. Då har du max kvalitet utan att konvertera nånstans. 0 Citera
Kimster Postad 24 april 2010 Postad 24 april 2010 Ska du visa på dator är det skitsamma att det är NTSC. Det är bara om du t.ex. bränner en DVD och spelar upp den på en svensk DVD-spelare motsv. då kan det bli struligt. Men under själva inspelningen inomhus kan du få problem med lampor som flimrar osv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.