david_wayrynen Postad 4 april 2010 Postad 4 april 2010 Är det möjligt att loopa en sekvens i FCP samtidigt som man arbetar i ett annat program? Jag har fått loopen att fungera utan avbrott, men när jag sätter textmarkören i Word for Mac eller Textredigeraren för att skriva samtidigt som jag vill fortsätta se loopen på en extern bildskärm, då stannar loopen. Om detta inte fungerar i FCP, finns det något annat program som klarar av det? 0 Citera
Hummel Postad 5 april 2010 Postad 5 april 2010 Är det möjligt att loopa en sekvens i FCP samtidigt som man arbetar i ett annat program? Jag har fått loopen att fungera utan avbrott, men när jag sätter textmarkören i Word for Mac eller Textredigeraren för att skriva samtidigt som jag vill fortsätta se loopen på en extern bildskärm, då stannar loopen. Om detta inte fungerar i FCP, finns det något annat program som klarar av det? QuickTime-spelaren fixar det galant. 0 Citera
david_wayrynen Postad 5 april 2010 Författare Postad 5 april 2010 Tack för svaret! Men, menar du då att jag kan fortsätta arbeta i FCP för enkelhetens skull, det vill säga - kunna markera en minut av en längre klipp jag vill se om och om igen - och bara tillfälligt skicka iväg klippet till QuickTime? Jag hittade nämligen en beskrivning på hur man skulle kunna göra detsamma i iMovie, det vill säga skicka klippet vidare till QuickTime, men då var man tvungen att spara varje klipp för sig och sedan öppna det i QuickTime, och det fungerar, men jag är tacksam för om det finns något enklare sätt att kunna loopa en kortare sekvens i FCP utan att det avbryts när jag öppnar ett textredigeringsprogram. 0 Citera
Max_H Postad 5 april 2010 Postad 5 april 2010 Du borde kunna exportera en QT Ref fil som spelar i QT spelaren (det går fort eftersom den bara innhåller "pekare"). Alt ha en dator till ;) (om det ex är textning som gäller) //M 0 Citera
david_wayrynen Postad 8 april 2010 Författare Postad 8 april 2010 Ursäkta min inkompetens, men hur gör man egentligen det? Tack på förhand! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.