Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har svängt över min miljö till Mac och efter att i veckan fått hem beställningen på Adobe Production Premium och installerat det blir jag lite fundersam. Om jag har gjort fel någonstans får jag ta på mig det, då är jag väl en dum användare... =(

Installationen gick bra och alla program startar som de ska. Dock verkar ett litet spöke ha flyttat in i Premiere Pro.

- När jag ska importera en .PSD-fil hänger sin hela programmet och måste tvångsavslutas. Se följande fil: http://www.oepmedia.se/ppro_problem1.jpg

.JPEG går utmärkt att importera.

Dator: MacBook Pro 2,66 GHz, OSX 10.6.2 (64-bit mode)

Postad

Tjena,

jag kör Adobe Production Premium CS4 Eng Mac. Har kört en Check for Updates och den hittar inget så jag antar att den är uppdaterad som den ska.

Jag har testat att skapa flera olika typer av .PSD-filer och ingen fungerar. Både med och utan transparenta lager, olika färgrymder, osv. Tänkte om det hade med sånt att göra.

Har också testat olika storlekar (WxH) på dokumenten med det gör ingen skillnad det heller. =(

Postad
jag kör Adobe Production Premium CS4 Eng Mac. Har kört en Check for Updates och den hittar inget så jag antar att den är uppdaterad som den ska.

Vilken version av Premiere Pro? (På Mac är det väl Premiere Pro > About Premiere Pro)

Postad
Där står Adobe Premiere Pro CS4: Version 4.0.0 (314 (MC: 160820))

Uppgradera till 4.2.1 som är den senaste.

Dock verkar det ju inte fungera som du skrev tidigare, så du får kanske prova att ladda ner uppdateringarna manuellt via adobe.com.

Postad

Körde manuell nerladdning av 4.2 och den installerade som den skulle. Startade och kontrollerade version och nu säger den 4.2, dock inte 4.2.1. Det går inte heller att klicka på Updates under menyn Help så jag vet inte hur jag ska nå 4.2.1?

Tyvärr gjorde det ingen skillnad för importen av .PSD. Får precis samma problem, att den bara stannar upp och sedan krävs tvångsavslutning...

Postad

Det tar en stund innan "Updates" menyn vaknar. Skicka gärna ett PM med din mail till mig om supporten inte löser caset.

Det är alltså, om jag fattat det rätt, ALLA psd: er som sänker PPro?

//Max

Postad

Yes, allahopa sänker Premiere, har testat med 6 st olika filer, till och med skapade på olika datorer.

Jag återkommer om de inte löser det, och löser de det så återkommer jag med lösningen! =) Tusen tack!

Postad
Ja, jag får kanske göra det igen. Problemet är att det redan är gjort en gång...

Gör det med hjälp av CS4 Clean Script.

Under punkt 2 brukar jag dock alltid strunta i att avinstallera som vanligt, jag kör scriptet på en gång.

Glöm inte att avaktivera innan du börjar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...