Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Använder 2 st 24 tums skärmar när jag redigerar i ppro CS3. Poängen med 2 skärmar är ju bl.a. att man kan lägga projektrutan med alla klippen på den ena skärmen eftersom det underlättar betydligt om man har många klipp. Man kan även lägga dit Effekter o.s.v. för bättre överblick. Tyvärr envisas ppro att istället visa klippen från source- eller programrutan när jag klickar igång nån av dessa. Dessutom lägger det sig överst och täcker hela skärmen.

Har tittat i ppro-hjälpen och i windows inställningar för flera skärmar men hittar inget.

Hur jag talar om för ppro att inte kasta sina previews till andra skärmen. Nån som vet?

Postad

Kan vara ett grafikkorts problem - dvs grafikkortets drivers känner av att en video spelas upp och sen skickar kortet ut en "helbild" till skärm två...

Vilket kort har du?

//Max

Postad

Mina Nvidia-drivisar gjorde precis så. Fanns en "Fullscreen device" att välja och klicka i under avancerade inställningar. Jag gillar att ha fullskärm på en sekundär skärm när jag lägger effekter. Men det passar inte alla förstås :-)

Postad

Tror Eric i posten ovanför har rätt - men har ingen burk att testa på just nu. Du får helt enkelt leta lite i nVidias grafikinställningar.

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...