Gå till innehåll

Dressmans nya reklamfilm


filmkotten

Recommended Posts

Det enklaste är ju att de har använt någon sorts 3D motion capturing lokal och digitaliserat skpdespelarna, sedan animerat in dem in en miljo, att roterat kameran in under dem är då relativt lätt....sedan är det ju bara att få till en fotorealistik "look" på kläder, mimik, vind etc.

 

Eller gå på en glasskiva....: )

Länk till kommentar
Share on other sites

Det enklaste är ju att de har använt någon sorts 3D motion capturing lokal och digitaliserat skpdespelarna, sedan animerat in dem in en miljo, att roterat kameran in under dem är då relativt lätt....sedan är det ju bara att få till en fotorealistik "look" på kläder, mimik, vind etc.

 

Eller gå på en glasskiva....: )

 

är det verkligen det enklaste sättet? Hmm, jag tvekar...

Länk till kommentar
Share on other sites

är det verkligen det enklaste sättet? Hmm, jag tvekar...

 

Jo, men kan du tänka dig "brainstorming" mötet innan. Alla sveriges främsta reklamfilmarprofiler sitter och diskuterar...och en praktikant säger att de kan filma igenom en glasskiva!

Snacka om utskrattad!

 

 

 

Nä, jag skojar mest här.

Man tycker ju att enklaste lösningen borde vara den bästa, men det är förvånansvärt många som inte tycker det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...