Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om det inte finns (har inte hittat det i alla fall) så vore en vettig funktion i Premiere att kunna slå av alla effekter.

Jag har just nu ett projekt där jag redan gjort färgkorrigering med Magic Bullet Looks. Nu ska jag dock redigera om en del i projektet och det känns ganska drygt att gå in på ett hundratal klipp för att tillfälligt "slå av" Looks-effekten.

Ni som använder Looks vet att den kan vara ganska krävande och att realtidsredigering knappt är möjligt. Men om man kunde slå av alla samtidigt så skulle det underlätta.

Någon som vet något?

Postad

I wish... Kan inte annat än instämma. En (ibland oanvändbar) workaround är att att nesta originalsekvensen i en sekvens och sen lägga Looks på den nya. Men ofta måste man in och peta per klipp och då är man tillbaka på ruta 1...

Faktiskt min huvudanledning till att jag alltid "Look:ar" i After Effects...

//Max

Postad
Faktiskt min huvudanledning till att jag alltid "Look:ar" i After Effects...//Max

Utöver att du inte fått Looks att fungera i Premiere *skratt*.

Skämt å sido... Det borde ligga på mångas wishlist. Dock borde man då också kunna få upp en lista över vilka effekter man vill slå av. Exempelvis kanske man vill behålla lättare effekter som scale, flip och transparency medan man vill slå av Looks, Luma curve mm.

Postad

Japp... har faktiskt lagt in det hos Adobe som "Feature request":

----------------

A lot of users might like a function to turn of effects of all clips in a timeline.

E.g. all processor demanding effects anyway. An extended feature of this function could be that the user can see a list of all installed effects and select wich should be turned off while using this function.

A typical situation:

A project is quite near it's final stage. Color correction (in my case with Magic Bullet Looks and Luma Curve) has been made.

In the very last second - the client want to change things, which need new sync of clips due to new directives.

Today I need to go into every single clip and individually turn of the processor demanding effects, just to be able to realtime editing/preview. And in this particular project - there are some hundred clips... Later on I have to go into those clips again just to turn the effects on.

This feature works in Sony Vegas and probably more editing suites.

It would be very powerful and helpful when it comes to Adobe Premiere Pro as well.

--------------------

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...