Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

YEAH! Jag gillar din stil. Framtidens gråa skapelser kombinerat med japanskt tecknade vågor. I like! Sen var det absolut inget fel på trailern häller, förutom att ni använt en noisegate på berättar rösten istället för en noise remover. (Kolla upp det! Kan rekommendera en plugin från waves som funkar till de flesta program: Xnoise) Men det var väll inte något större rätt häller. Det som hade gjort detta till en klar 5 av 5 var ifall trailern hade visat att filmen hade någon slags story, t ex hur kommer leksaksbilen in i bilden och vad har den för betydelse?

Annars good work, keep it up.

Postad

J.Anderberg - tackar allra mjukast! :D (snabbt om noisegate: jo, haken är att berättar röst är klippt ganske väldigt mycket, och det hörs tyvärr. nytt brus är faktiskt tillagt för att maskera klippningen men ah... det kunde gjorts prydligare, det har du nog rätt i... en tidigare mix hade högre musik, men då kom mycket klagomål på att rösten var svår att höra... pillig balansgång det där... nu lade jag det så högt att alla verkligen kan höra - men tyvärr hörs klippen mer.. typ)

och story.. ah... jo... hahaha... jag är så svag för obegripliga trailers... (dom snarare bör kallas "teasers" i o för sig... ) men igen, stort tack! :D

Postad

Ser fantastiskt ut. Gillar verkligen musiken och stämningen. Känns som "resan till melonien" fast gjord nu! Tror stilen har en chans att slå igenom. Den har charm, helt klart. Förstår grejen med "trailern" Men jag håller med om att den kunde ha lite mer dramatik. Kanske något pampigare musik, Lite fade out/ins och om det nu är brusigt tycker jag du ska utnyttja det. vore grymt med lite knastrit vinyl känsla på ljudet och kanske mer gammal film-look på bilden. Lycka till!

Håller med bassbucket om rösten. Den har inte tillräckligt med karaktär, det är svårt att förklara. Skulle vilja höra en riktig bastant, uråldrig sagoröst.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...