Gå till innehåll

A shitload of money


hugo_ponken

Recommended Posts

Tyvärr så var titeln det bästa i mitt tycke, inte riktigt i min smak men men…

 

Där emot så hade jag inga problem med att tro på att karln faktiskt sket pengar och det är ju ett plus.

 

Sedan så var det scenerna, efter att man läser X antal manus så blir man väldigt kräsen och då det inte står INT. LÄGENHET – DAG tex så blir man nästan irriterad så kanske tänka på formateringen.

 

Scen 9 då Johan säger upp sig så verkar det ha trillat bort lite dialog eller dylikt för där hänger saker inte samman.

 

Hoppas att idén föll några i smaken för jag tror att de kommer att komma med bättre tips och idéer än vad jag gör.

Länk till kommentar
Share on other sites

Härligt, funkar bra för min del, roligt med tv-spelen, men hur ska du överföra det till film?

 

Där han blir förbannad och kör upp skrivmaskinen i chefens röv funkar nog på papper, men att filma det blir nog bara konstigt.

 

Scen 9 bör du som redan sagts här se över.

 

Det var överlag roligt att läsa, så du får 3 skrivmaskiner upp i chefens röv av 5 möjliga

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr så var titeln det bästa i mitt tycke, inte riktigt i min smak men men…

 

Där emot så hade jag inga problem med att tro på att karln faktiskt sket pengar och det är ju ett plus.

 

Sedan så var det scenerna, efter att man läser X antal manus så blir man väldigt kräsen och då det inte står INT. LÄGENHET – DAG tex så blir man nästan irriterad så kanske tänka på formateringen.

 

Scen 9 då Johan säger upp sig så verkar det ha trillat bort lite dialog eller dylikt för där hänger saker inte samman.

 

Hoppas att idén föll några i smaken för jag tror att de kommer att komma med bättre tips och idéer än vad jag gör.

 

Tack för kritiken. Dåligt av mig att vara så slarvig med formateringen. Det är skumma med scen 9 är att när Johan kör upp skrivmaskinen i röven på chefen ska det visa vad Johan säger till chefen. Det ser väldigt konstigt ut i manus, men jag tänkte att det kanske skulle funka på film, men nu i efterhand är ja inte lika säker, kanske med en viss omskrivning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Härligt, funkar bra för min del, roligt med tv-spelen, men hur ska du överföra det till film?

 

Där han blir förbannad och kör upp skrivmaskinen i chefens röv funkar nog på papper, men att filma det blir nog bara konstigt.

 

Scen 9 bör du som redan sagts här se över.

 

Det var överlag roligt att läsa, så du får 3 skrivmaskiner upp i chefens röv av 5 möjliga

 

Tack så mycket! Härligt me tre skrivmaskiner i röven:D Exakt vad syftar du på med hur jag ska föra över tv-spelen till film?

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena hugo_ponken.

 

(De spelar tv-spel i Johans rum. Spelet heter "Kill yourself

before its to late") hur tänkte du förmedla detta till tittarna?

 

(Zombies jagar spelkaraktären men han lyckas till slut hänga

sig. "Level 1 - clear" "Prepare for level two - Kill your

family first, then yourself because the japs are invading

your house")= samma sak här?

 

det här är ju egentligen det enda tittaren får veta genom dialogen.

 

JOHAN

- Är det inte det här en ganska

konstig ide att göra spel på?

 

PäR

- Jo, men det håller ju.

 

Du får fila lite på det, sen är det lättare att göra en helhetsbedömning när man läst hela manuset, men det har nog potential för att trycka dit en eller två skrivmaskiner till. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena hugo_ponken.

 

(De spelar tv-spel i Johans rum. Spelet heter "Kill yourself

before its to late") hur tänkte du förmedla detta till tittarna?

 

(Zombies jagar spelkaraktären men han lyckas till slut hänga

sig. "Level 1 - clear" "Prepare for level two - Kill your

family first, then yourself because the japs are invading

your house")= samma sak här?

 

det här är ju egentligen det enda tittaren får veta genom dialogen.

 

JOHAN

- Är det inte det här en ganska

konstig ide att göra spel på?

 

PäR

- Jo, men det håller ju.

 

Du får fila lite på det, sen är det lättare att göra en helhetsbedömning när man läst hela manuset, men det har nog potential för att trycka dit en eller två skrivmaskiner till. :-)

 

Jo det är sant, det enda man får ut av scenen är efterbliven humor och att de här grabbarna är kompisar, ska nog försöka få det se ut mer som en vardaglig rutin än vad det är just nu. Så att konflikten blir större när Pär inte vill komma och spela senare i filmen.

 

Man kommer helt enkelt se TVn och vad som försigår där. Spelets ska visas på TVn. I början står titeln på spelet och man kommer se vad som händer i spelet. Ja har tänkt att animera ett 8-bits spel alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte min typ av humor/story. Men bra jobbat, vissa delar är som redan är kommenterat, och som är den svåra biten. Att skriva en känsla så den syns i bild på det sätt man själv ser den i sitt huvud.

 

Men, nyfiken fråga. Vad ska han göra med pengarna?

 

Häls Only me.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...