Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej det är så att jag sitter med en deadline och importerade min secuence i finalcut till motion och där stämde inte storleken på projektet så jag ändrade på det. eftersom jag är ny i FC så förtod jag inte att det även ändrardes i fc. så när jag väl var tillbaks i Fc från MOtion så så var helt plötsligt storleken även fel där.

just nu har jag lite panik har testat men blir inte klokar så nu är jag berädd att betala för lite telefon support av någon som verkligen har koll på inställningar i fc..

det jag jobbar med är framesize hd 1440x1080

Posta gärrna här ... först..

mvh.

Danneman/Cortez69

Postad

alltså problemet som jag ser det ligger i att jag har fel format inställningar i fc.

i canvas fönstret visas en bild som fstämmer överns med storleken då är den 46% om jag ställer den på 100% så blr bilden i canvas fönstret inzommad. samma blir det i Motion.

så här var det inte innan jag började importera till motion. hur får jag tillbaka till rätt format i fc??

Postad

Ursäkta jag frågar, men du har en deadline och har investerat i FCS men aldrig använt det? Det är modigt.

Ok nu ska försöka lösa ditt problem. Högerklicka på sekvensen så får du info. Du kan även set det i Browser, där finns mycket inställningar med.

Kan du visa skärmdump på dialogen efter högerklick på sekvensen och välj Settings...

Postad

Tack för all proffsig hjälp Hummel.

för er som undrar så hade jag haft fel inställningar när jag klippt tidigare att jag blev fundersam berodde på att allt nu var rätt. så kan det va när man blir pressad och bara har en natt kvar till deadline.. puhh,,

tack återigen Hummel.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...