mzreklam Postad 4 januari 2010 Postad 4 januari 2010 Jag ska göra en flashfilm till en hemsida i ett visst pixelmått, vilken seq ställer jag i FC om jag bara ska använda fotobilder jpg som ska dissolvas med varandra, jag exporterar när det är färdigt till en flv fil som sen läggs ut på hemsidan . 0 Citera
beta75 Postad 4 januari 2010 Postad 4 januari 2010 Jag ska göra en flashfilm till en hemsida i ett visst pixelmått, vilken seq ställer jag i FC om jag bara ska använda fotobilder jpg som ska dissolvas med varandra, jag exporterar när det är färdigt till en flv fil som sen läggs ut på hemsidan . Ställ in en seq med ditt slutmål. Och kvadratiska pixlar. Jag brukar exportera en master i FCP i sekvensens format (pro res eller aic) och sen använda mpeg streamclip för att göra flv filen. /KN 0 Citera
mzreklam Postad 6 januari 2010 Författare Postad 6 januari 2010 Ställ in en seq med ditt slutmål. Och kvadratiska pixlar. Jag brukar exportera en master i FCP i sekvensens format (pro res eller aic) och sen använda mpeg streamclip för att göra flv filen. /KN Det funkar väl även direkt från FC som flv fil? 0 Citera
beta75 Postad 6 januari 2010 Postad 6 januari 2010 Det funkar väl även direkt från FC som flv fil? Ja det borde det göra. /KN 0 Citera
Hummel Postad 6 januari 2010 Postad 6 januari 2010 ja, om du har någon form av flash-encoder i datorn. 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2010 Postad 6 januari 2010 Flash player 9 release 3 (som typ 90% av alla har installerat) klarar också h264. Behöver inte vara specifikt FLV-formatet. Om du inte behöver alphakanal förstås, då är VP6 bra plus att den mer lättspelad. //Max 0 Citera
Hummel Postad 6 januari 2010 Postad 6 januari 2010 Visste inte att Flash player kunde koda, förenklar! 0 Citera
Max_H Postad 7 januari 2010 Postad 7 januari 2010 Flash Pro kan koda (via Adobe media encoder). Men inte playern. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.