D_Odell Posted December 21, 2009 Posted December 21, 2009 Vet någon ifall SmoothCam filtret tar bort upplösning vid användning? De olika parametrarna gör självklart saker med upplösningen. Men jag kommer att hoppa över "scale" funktionen och endast använda "Translation Smooth" för att få bort de vertikalt hoppande störningarna klippet har. Så jag är hemskt tacksam för om någon vet ifall effekten påverkar upplösningen eller dylikt. Ha de! 0 Quote
Hummel Posted December 21, 2009 Posted December 21, 2009 Om det är mycket rörelse i bilden lär en del upplösning försvinna. Hur ska man annars kunna flytta bilden genom att ta bort pixlar/rader? Jag skulle rekommendera att du använder Motion istället, har inte själv lyckats med smoothcam.... 0 Quote
kennethm Posted December 21, 2009 Posted December 21, 2009 Om det är mycket rörelse i bilden lär en del upplösning försvinna. Hur ska man annars kunna flytta bilden genom att ta bort pixlar/rader? Generellt brukar man utnyttja pixlar från föregående och kommande bildrutor för att "fylla ut" i kanterna. På så sätt slipper man tappa upplösning men riskerar istället att det ser lite märkligt ut om objekt rör sig hastigt just i kanterna. Smartast är nog att efter behov kombinera detta med viss inzoomning beroende på hur materialet ser ut. Om sen just detta filter funkar så har jag ingen aning om... 0 Quote
Recommended Posts