Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Har precis gjort en reklamfilm som medverkar i en tävling. Bästa bidraget får 3500$

Dom sa att dom ville ha en reklamfilm mellan 30s-2min

dom ville att filmen enkelt ska kunna förklara vad dom gör samt kunna locka fler folk till deras hemsida.

Det dom utgår ifrån när dom bedömmer filmen är:

-Hur enkelt och konsist deras organisation beskrivs

-Kreativiteten i skapandet.

Säg gärna vad ni tycker om filmen!

http://tongal.com/app/submissionDetail.action?id=649

Vinnarna utses på måndag:)

Hela videon är producerad på 4 dagar, från idé till rendering. Så vi hade rätt kort notice.

Postad

Tyckte den var riktigt snygg och jag förstod vad företaget sysslade med. Jag tyckte inte heller om det skrynkliga pappret, tyckte att det störde animationen lite.

Jag måste fråga hur fick ni tag i VO-killen ?

Postad

Tack för kritiken!

Jag har testat både helt vitt och papperstextur. Och jag tycker texturen ger en extra känsla som man inte har i det vita. Jag ville att det skulle framgå att allt är ritat för hand på papper. :) en sak jag gärna hade gjort nu i efterhand är dock att dra ner opaciteten på papperstexturen. Den är lite väl närvarande.

VO killen är en kontakt jag samlat på mig från tidigare jobbgrejer.

Postad

Grattis!!

Själva filmen var bra (förtjänar att vinna!), enkel och informerade bra. VO'n var skit grym också! Hur mycket kostade hela produktionen att göra?..Alltså hur mycket betalt tog VO-mannen?

Postad

Hej!

Tack så mycket Diilman!

Sånt där med löner å sånt är ju lite känsligt att prata om, men man kan säga att vi skrev ett avtal som gjorde att vi inte hade tagit så mycket ekonomisk skada om vi hade förlorat.

Och nu får även en jäkla bra timpenning med tanke på att det tog honom ca: 5 min att läsa in manuset.:)

Postad

super bra jobbat, det ända frågetecknet jag hade när filmen va slut va "hur vet jag att det går rätt till? och vad händer om traktorn går sönder?" skulle va bra om det lagts till typ nån info om vilka som kollat upp företaget och kanske nån liten sak om vad som händer med minna pengar när det händer nått som att han tex inte köper en traktor utan bara köper en till ko och tar väldigt mycket längre tid på sig att betala :/ men väldigt bra jobbat! hoppas ni vinner 1500$ till :)

Postad
super bra jobbat, det ända frågetecknet jag hade när filmen va slut va "hur vet jag att det går rätt till? och vad händer om traktorn går sönder?" skulle va bra om det lagts till typ nån info om vilka som kollat upp företaget och kanske nån liten sak om vad som händer med minna pengar när det händer nått som att han tex inte köper en traktor utan bara köper en till ko och tar väldigt mycket längre tid på sig att betala :/ men väldigt bra jobbat! hoppas ni vinner 1500$ till :)

Om jag hade lagt till det så hade hela enkelheten och pedagogiken förstörst å jag tror faktiskt det skulle bli fler frågetecken än svar.

De där frågorna du vill veta är ganska ingående frågor (även fast det är väldigt bra frågor att ställa sig) som du får svar på när du går in å läser FAQ'en på deras hemsida.

• 1 månad senare...
Postad

Imorrn avgörs andra deltävlingen "most viewed" Där vi kan vinna 1500$ till.

Just nu ligger vi på andra plats med 80 views mindre än ettan.

Därför tänkte jag be om lite hjälp från er så vi vinenr tävlingen:)

Postad
Imorrn avgörs andra deltävlingen "most viewed" Där vi kan vinna 1500$ till.

Just nu ligger vi på andra plats med 80 views mindre än ettan.

Därför tänkte jag be om lite hjälp från er så vi vinenr tävlingen:)

Done.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...