Woolke Postad 16 december 2009 Postad 16 december 2009 Hej. Har lite problem när jag sitter och redigerar i premiere pro cs3 och after effects. Har tex gjort ett litet klipp i premiere pro på 4 minuter, och den enda effekten jag använt mig av är "dip to black" mellan klippen. När jag ska spela upp klippet i sequencern så hackar och slöar klippet direkt jag kommer till stället där effekten är pålagd. Har även provat att ta ett kort klipp på kanske 10sek och lägga på blur som effekt på hela klippet men det hackar och segar sig jättemycket så det går inte att titta på. Jobbar med mpeg2 filer men har även provat att göra om filerna till avi, men samma problem uppstår då oxå. Vad är felet? Jag kan inte tänka mig att min dator är så dålig att jag inte ens ska kunna göra dessa simpla redigeringar. Nedanför finns info om min dator. Windows XP service pack 2 Intel® Core2 Duo CPU E4500 @ 2,20GHZ 2,20GHZ, 3,00 GB of RAM 27,1GB Ledigt på C: hårddisk 135GB Ledigt på E: hårdisk 0 Citera
Max_H Postad 16 december 2009 Postad 16 december 2009 Upplösning (Standard Def, High Def)? Codec (HDV, I-Frame, DV AVI)? Vilken projekt/timelineinställning kör du? //Max 0 Citera
Woolke Postad 16 december 2009 Författare Postad 16 december 2009 Hej...tyvärr är jag rätt så ny på detta område. Vart ser jag dom inställningarna i adobe? 0 Citera
Kimster Postad 16 december 2009 Postad 16 december 2009 Vilken sorts kamera har du filmat med? eller vad är källan för dina mpeg2-filer? När du startade Premiere så var du tvungen att klicka på inställningar till ditt projekt/timeline, vilket alternativ i listan klickade du på? Vilken version av CS3 har du? 0 Citera
Woolke Postad 17 december 2009 Författare Postad 17 december 2009 Kameran jag filmat med är en JVC GZ-MG330RE. Versionen av cs3 är 3.0.0(374) Valde i premiere: standard 48khz, DV pal, 25fps. 0 Citera
Max_H Postad 17 december 2009 Postad 17 december 2009 Uppdatera till 3.2. Det finns ingen optimerad inställning för MPEG2 från JVC-kameror, så du kan testa att göra en egen preset i sk Desktop Editing mode istället. Utgå ifrån en DV Editing mode, men ändra lite så den är i Desktop editing mode. http://www.vtc.com/products/AdobePremiereProCS3/PremiereProjectSettings/68713 Men MPEG 2 är segt att klippa så du får räkna med att rendera lite effekter här och där. //Max 0 Citera
Woolke Postad 18 december 2009 Författare Postad 18 december 2009 Tack för hjälpen ska testa lite saker och se om det blir bättre. Dum fråga men visst är det 25 fps det ska vara? 0 Citera
Woolke Postad 18 december 2009 Författare Postad 18 december 2009 när jag renderar så flyter klippen på bättre men istället så hoppar det till titt som tätt i klippen, en sekund av klippet upprepas ungefär som när en dvd skiva hackar. Vad är det för fel???? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.