ahdw Postad 1 december 2009 Postad 1 december 2009 Hej! Jag sitter i FCP 6 och ska exportera till en tiff-sekvens. Har aldrig gjort det förut och vet inte riktigt hur det ska bli. Jag får ut en massa TIFF-ar om ca 4.5 MB styck. Låter det rimligt? PROBLEMET är dock att de kommer ut i något slags ihoptryckt format, och jag ska ha ut det i 16:9. Dock finns det ingen inställning för det som jag ser? Filmat med Mark 2, 30 fps QT. 0 Citera
Max_H Postad 1 december 2009 Postad 1 december 2009 Du får ut stillbilder, troligen i 1440 x 1080 storlek (dvs HDV), och dessa ska spelas upp som 1920 x 1080. (Kör inte 5D Mark II 1920 x 1080 egentligen - vilket i så fall skulle tyda på att du exporterar i fel storlek). Efter import måste du troligen "informera" programmet (fortfarande FCP?) om hur filerna ska spelas upp. I exempelvis After Effects ställer du detta under "Interpret Footage-menyn" - var man gör det i FCP kommer jag inte ihåg. Ex Quicktime är notoriskt kass på detta, men det går att ställa där med. //Max 0 Citera
ahdw Postad 3 december 2009 Författare Postad 3 december 2009 Undrade just varför jag får ut dem i 1440x1080 och 72 dpi. Men då förklarar ju det saken. 72 dpi var inget konstigt eller? 0 Citera
Hummel Postad 3 december 2009 Postad 3 december 2009 Vilka inställningar har du på din sekvens, verkar vara något som inte stämmer där. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.